کد خبر:4604
پ

نظر به مصوبات ستاد ملی کرونا دریافت کد QR الزامی شد

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: تمامی دفاتر و مراکزی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز فعالیت دارند و دارای جواز کسب هستند، ملزم به دریافت کد QR هستند. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، ایرج رمضانی ضمن تبریک سال نو و […]

رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: تمامی دفاتر و مراکزی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز فعالیت دارند و دارای جواز کسب هستند، ملزم به دریافت کد QR هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان، ایرج رمضانی ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پررونق، گفت: تمامی دفاتر و مراکزی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز فعالیت دارند و برای فعالیت دارای جواز کسب بوده ملزم به دریافت کد QR هستند.

وی با اشاره به اینکه کلیه همکاران محترمش در معاونت‌ها و نیز شهرستان با بازدید از کلیه زیرمجموعه‌ها و ارائه گزارش و مستندات را به واحد رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ارسال کنند، افزود: اولویت آن است که با بررسی و گفتگو، مراکز را ترغیب به دریافت QR کد نمایند و نیز می‌توانند مهلت یک‌هفته‌ای هم برای آن‌ها مدنظر داشته باشند.

رمضانی ادامه داد: در صورت عدم تمکین و اصرار بر عدم دریافت QR کد، با توجه به مصوبات، می‌توانند مرکز موردنظر را به مرکز بهداشت معرفی کنند.

وی درباره الزام دریافت این کد، گفت: شیوع سویه اومیکرون در کشور، مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا را بر آن داشت تا بار دیگر، با وضع دستورالعمل‌های جدید نسبت به جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر موج ششم کرونا و کاهش مرگ‌ومیر ناشی از آن اقدام کنند.

رمضانی ادامه داد: در اطلاعیه جدید ستاد ملی کرونا؛ یکی از این مصوبات در مورد اصناف، ثبت‌نام در سامانه ایران من به نشانی asnaf.moi.ir و دریافت کد QR و نصب آن در واحدهای صنفی است که برخلاف تأکیدات این ستاد و اطلاع‌رسانی مکرر اتاق اصناف ایران از سوی بسیاری از واحدهای صنفی رعایت نشده است. در همین راستا به‌منظور پیشگیری از محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گسترده، به تمام واحدهای بازرسی اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ‌شده است تا با جدیت بیشتری بر اجرای این طرح نظارت کنند.

گفتنی است، در این اطلاعیه تأکید شده که مطابق دستورالعمل نظارت در سه مرحله، شامل اخطار کتبی، مسدود کردن پوز بانکی به مدت دو هفته و پلمپ ۳۰ روزه واحدهای متخلف انجام می‌شود. همچنین اتاق اصناف ایران از تمام واحدهای صنفی سراسر کشور تقاضا دارد در اسرع وقت پس از تزریق دز سوم واکسن کرونا در سامانه ایران من ثبت‌نام کنند تا اینکه مشمول ضرر و زیان تعطیلی و محدودیت کسب‌وکار خود در روزهای آتی نشوند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید