کد خبر:8562
پ

نصب سامانه پایش ماهواره ای در حفاظت از اراضی تملک شده بنیاد مسکن در گلستان

برای نخستین بار سامانه پایش ماهواره ای در حفاظت از اراضی تملک شده بنیاد مسکن در گلستان نصب شده است 🔸 مدیرکل بنیاد مسکن گفت: حفاظت از اراضی تملک شده در طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا برای نخستین بار در […]

برای نخستین بار سامانه پایش ماهواره ای در حفاظت از اراضی تملک شده بنیاد مسکن در گلستان نصب شده است

🔸 مدیرکل بنیاد مسکن گفت: حفاظت از اراضی تملک شده در طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا برای نخستین بار در کشور سامانه پایش ماهواره ای حفاظت از این اراضی در گلستان نصب شد.

🔸 به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان سید محمد حسینی اظهار کرد: این سیستم هوشمند به گونه ای طراحی و نصب شده که کوچکترین اتفاق در این اراضی توسط ماهواره پایش و اطلاع رسانی می شود و این سامانه مانع هرگونه تجاوز به اراضی ملی تملک شده می شود.

🔸 وی تصریح کرد: ماندگاری روستائیان و مهاجرت معکوس به روستاها از اهداف ما در طرح نهضت ملی مسکن است. در این راستا تلاش داریم تا قیمت زمین در روستاها را کنترل کرده و این‌ افسار گسیختگی در قیمت زمین در روستاها را مهار کنیم.

🔸 مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: تلاش داریم در طرح نهضت ملی مسکن، مردم زمین را از طریق دولت و با حداقل قیمت خریداری کنند تا ضمن اینکه قیمت تمام شده زمین برای مردم مناسب باشد، دست واسطه ها نیز کوتاه شود.

🔸 وی بیان کرد: استان گلستان در بین استان های کشور رتبه نخست را در تامین زمین برای طرح نهضت‌ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ کسب کرده و اراضی لازم در روستاهای گلستان برای تعهد چهارساله طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

🔸 مهندس حسینی همچنین در خصوص تصرفات اراضی ملی توسط برخی از اهالی روستاها در سالهای گذشته گفت: اغلب واحدهای مسکونی روستایی بیش از ۴۰ سال است که در اراضی ملی قرار گرفته و حدود ۴۰ هزار خانوار این اراضی ملی را در روستاها تصرف کرده اند که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

🔸 وی ادامه داد: تلاش داریم تا در کنار مردم بوده و با تسهیل گری و نهایت انعطاف بتوانیم این اراضی تصرف شده توسط مردم را به نفع مردم تعیین تکلیف کرده و به آنها واگذار کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید