کد خبر:14992
پ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت:

نام مختومقلی فراغی در تقویم ملی کشور به ثبت می‌رسد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: روز ۲۸ اردیبهشت ماه، سالروز تولد مختومقلی فراغی، در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز مختومقلی فراغی ثبت می‌شود. به گزارش تحرک نو  از مراوه‌تپه، الهام متین، در مراسم نکوداشت دویست و نودویکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی در آرامگاه وی در روستای”آق‌تقه” از توابع شهرستان مراوه‌تپه اظهارکرد: مختومقلی […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: روز ۲۸ اردیبهشت ماه، سالروز تولد مختومقلی فراغی، در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز مختومقلی فراغی ثبت می‌شود.

به گزارش تحرک نو  از مراوه‌تپه، الهام متین، در مراسم نکوداشت دویست و نودویکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی در آرامگاه وی در روستای”آق‌تقه” از توابع شهرستان مراوه‌تپه اظهارکرد: مختومقلی فراغی، نامدار شاعر ترکمن، مانند گوهر درخشان است که نه تنها در مرز جغرافیایی ایران بلکه در کشورهای دیگر می‌درخشد و اشعار وی مانند ضرب‌المثل در زبان‌ها جاری است.
وی تصریح‌کرد: اشعار این شاعر تنها شعر نیست، بلکه چراغ راه جامعه است، زیرا از دردهای مردم و دغدغه‌های آن بیان شده‌است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان‌کرد: اشعار مختومقلی فراغی درباره اهل‌بیت و محبت وی به امامان و اهل‌بیت، پیوند عمیق و باور قلبی وی را به پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت می‌رساند و به همین لحاظ، اشعار وی بوی معرفت عمیق می‌دهد.
وی با اشاره به شعارسال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردمی ادامه داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و در گام دوم انقلاب اسلامی، نسبت به تولید آثار مفاخر گلستانی به ویژه مختومقلی همت بیشتری خواهیم داشت و در همین راستا، امسال کتاب چهارجلدی مختومقلی فراغی تالیف و چاپ می‌شود.
متین گفت: روز ۲۸ اردیبهشت ماه سالروز تولد این شاعر عارف است و بزودی در تقویم رسمی و ملی کشورمان، این روز بنام مختومقلی فراغی ثبت می‌شود.
وی بیان کرد: با همکاری کشور ترکمنستان تلاش داریم تا هفته فرهنگی مختومقلی فراغی نامگذاری کرده و اقدامات مشترکی با این کشور به سرانجام برسانیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابرازکرد: امسال، نام مختومقلی فراغی به عنوان ۲۷۴ چهره فاخر ملی در میان مفاخر کشور به ثبت می‌رسد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =

کلید مقابل را فعال کنید