کد خبر:6088
پ

میلیون ها مترمربع واحد مسکونی توسط بانکها احتکار شده است

زندی به نقل ازکسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=896674)_ یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: برخی بانک‌ها و سازمان‌های کشور انباشتی از خانه‌های خالی دارند اما دولت برخوردی نمی‌کند. به گفته ناصر موسوی لارگانی، دولت ورود بانک‌ها به بحث زمین و مسکن را ممنوع کند. ▪️لازم به ذکر است آمار خانه‌های خالی در سال ۱۳۸۵ تنها […]

زندی به نقل ازکسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=896674)_ یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: برخی بانک‌ها و سازمان‌های کشور انباشتی از خانه‌های خالی دارند اما دولت برخوردی نمی‌کند. به گفته ناصر موسوی لارگانی، دولت ورود بانک‌ها به بحث زمین و مسکن را ممنوع کند.

▪️لازم به ذکر است آمار خانه‌های خالی در سال ۱۳۸۵ تنها ۶۰۰ هزار واحد مسکونی بوده است. این آمار در سال ۱۳۹۵ از ۲‌میلیون ‌و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی گذشت. هنوز دقیق مشخص نیست در سال ۱۴۰۱ چه تعداد خانه خالی در کشور وجود دارد. چندی پیش در آمار ارایه شده اعلام شد یک بانک نیمه دولتی مالک هزار واحد مسکونی خالی در تهران است.

✅مصطفی قلی خسروی،رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

🔹آمار خانه های خالی ارایه شده متعلق به نهادهای دولتی است که سهم بانکها از آن بالاترین تعداد است. هر کدام از بانکها انواع ملک و آپارتمان خریداری کرده اند که ارزش بسیار بالایی هم دارد.

🔹به عبارتی خانه‌های خالی متعلق به بانکها و دستگاههای دولتی است. قیمت کارشناسی آن هم به اندازه ای بالاست که هیچ خریداری در مزایده برای آنها پیدا نمی‌شود. ورود بانکها به بازار مسکن و عملکرد آنها موجب شده تا مردم عادی هم قیمت خانه های خود را بالا ببرند.

🔹یک خانواده با پس‌انداز و صرفه‌جویی، واحدی علاوه بر خانه‌ای که در آن سکونت دارد خریداری می‌کند آن را خالی نمی‌گذارد. اصلا منطقی نیست که خانه را خالی نگه دارد. خانه های خالی متعلق به بانکها و ارگانها است.

🔹رییس‌جمهور دستور داد تا دستگاههای دولتی املاک مازاد را بفروشند. املاک مازاد اگر در بازار بیاید قیمت خانه کاهش خواهد یافت. اما زمانی که به ارگانها و دستگاهها گفتند واحدهای خود را بفروشید، محدودیت هایی را برای آنها تعیین کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 5 =

کلید مقابل را فعال کنید