کد خبر:2425
پ

مشاوره رایگان به جای رفتن زندان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:محکوم به حبس در علی آباد کتول به جای زندان ، به زوج های جوان مشاوره می دهد .به گزارش تحرک نو،حیدر آسیابی افزود:محکوم این پرونده، خانم جوانیست که به علت بی احتیاطی هنگام رانندگی، یک نفر را مصدوم کرد. وی اذعان کرد: دادگاه این فرد را از جنبه خصوصی جرم […]

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:محکوم به حبس در علی آباد کتول به جای زندان ، به زوج های جوان مشاوره می دهد .
به گزارش تحرک نو،حیدر آسیابی افزود:محکوم این پرونده، خانم جوانیست که به علت بی احتیاطی هنگام رانندگی، یک نفر را مصدوم کرد.

وی اذعان کرد: دادگاه این فرد را از جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم هم به یک ماه زندان محکوم کرد.

آسیابی ادامه داد: از آن جا که متهم سابقه کیفری نداشت قاضی پرونده این فرد را که در زمینه امور آموزشی شاغل است به جای زندان به ارائه مشاوره مکلف کرد.

وی با اشاره به این که بر اساس رای قاضی، این فرد باید 50 ساعت در امور خانواده به زوج های جوان که در آستانه ازدواج هستند مشاوره رایگان ارائه دهد.افزود: قاضی در رای خود برای این فرد نوشته است این رای از نظر انسانی پسندیده تر و از نظر قضایی قابل دفاع تر است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این رای با نظارت اداره بهزیستی شهرستان و واحد اجرای احکام علی آبادکتول اجرا می شود.

آسیابی با اشاره به این که مجازات های جایگزین حبس برای کسانی که جرایم سبک مرتکب می شوند و سابقه دار نیستند، صادر می شود، افزود: قضات گلستان از ابتدای سال تاکنون نزدیک یه یکهزار و 800 رای جایگزین حبس صادر کرده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =

کلید مقابل را فعال کنید