کد خبر:1919
پ

مسئولیت نباید موجب مصونیت قضایی مدیران شود

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:مسئولیت نباید موجب مصونیت قضایی مدیران شود و متاسفانه در برخی موارد سمت های مدیریتی کار را برای تفهیم برخی تخلفات مدیران سخت می‌کند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:مسئولیت نباید موجب مصونیت قضایی مدیران شود و متاسفانه در برخی موارد سمت های مدیریتی کار را برای تفهیم برخی تخلفات مدیران سخت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحرک نو از گرگان : حیدر آسیایی در نشست خبری با رسانه ها به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد:بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی ضعیف و ناکافی عمل کرده اند و از آنجاییکه اطلاع رسانی یک امر حرفه ای است باید متخصصین به این حوزه ورود کنند.
وی افزود:متاسفانه رسانه ها در آگاهی رسانی به نسل جدید نیز ضعف داشته اند و این کوتاهی باعث شده است توقعات بیش از ظرفیت ها در سطح جامعه مطرح شود که موجبات ناراحتی را فراهم می آورد.
وی بیان داشت:اطلاع رسانی نباید موجب التهاب آفرینی شود و یاس و ناامیدی را گسترش دهد بلکه بایستی نقد منصفانه همراه با ارائه پیشنهاد و با هدف دلسوزی صورت بگیرد.
وی تاکید کرد:انتقال به موقع اخبار از بروز شایعات جلوگیری میکند زیرا در صورت پراکنده شدن شایعات خبررسانی صحیح هم دیگر نمیتوان جلوی عواقب بعدی شایعه را گرفت پس در این حوزه نیز پیشگیری بسیار ارجحیت دارد.
آسیایی بیان داشت:تکریم ارباب رجوع یکی از اولویت های اصلی دستگاه قضایی استان خواهد بود و باید به گونه ای رفتار شود که مردم برای حل مشکلات خود به دستگاه قضایی اعتماد و مراجعه کنند.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود از تشکیل جلسات غیر ضرور جلوگیری شود گفت:جلسات با حوزه های قضایی استان بعد از ساعت اداری برگزار خواهد شد.
آسیایی تصریح کرد:مسئولیت نباید موجب مصونیت قضایی مدیران شود و متاسفانه در برخی موارد سمت های مدیریتی کار را برای تفهیم برخی تخلفات مدیران سخت می‌کند اما این در حالی است که اگر به موقع با مدیر متخلف در استان برخورد صورت می‌گرفت در سمت های بالاتر برخورد سخت تر نمیشد.
وی عنوان کرد:میانگین کل رسیدگی به پرونده ها در استان گلستان با احتساب اجرای احکام ۸۱ روز است.
وی افزود:این رقم در دادسرا ها ۴۴ روز ،در محاکم کیفری ۷۳ روز و محاکم حقوقی ۸۱ روز است.
آسیایی خاطرنشان کرد: در ۴ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد کاهش ۶/۸ درصدی زمان رسیدگی به پرونده ها در استان بوده ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + یک =

کلید مقابل را فعال کنید