کد خبر:2085
پ

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی گلستان در دفتر تحرک‌نو:ساخت ۷ بازارچه صنایع دستی درگلستان

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت:تا پایان سال جاری نیز دو بازارچه صنایع دستی به بهره برداری می‌رسد و همچنین ساخت ۷ بازارچه دیگر هم در دست اقدام قرار دارد که با پیگیری از اعتبارات ملی و استانی به دنبال این هستیم تعدادی از این بازارچه‌های صنایع دستی استان را در سال جاری […]

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت:تا پایان سال جاری نیز دو بازارچه صنایع دستی به بهره برداری می‌رسد و همچنین ساخت ۷ بازارچه دیگر هم در دست اقدام قرار دارد که با پیگیری از اعتبارات ملی و استانی به دنبال این هستیم تعدادی از این بازارچه‌های صنایع دستی استان را در سال جاری به بهره برداری برسانیم.
به گزارش تحرک‌نو از گرگان،احمد تجری با حضور در دفتر تحرک‌نو باتبریک هفته خبرنگار از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه تقدیر کرد و به پرسش‌های آنان در حوزه‌های مختلف گردشگری،صنایع دستی و غیره پاسخ داد.

وی با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری در استان گفت:در بخش گردشگری حجم سرمایه‌گذاری‌ها به سه هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان به آسیب دیدن بخش گردشگری در پی شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت:بسته‌های حمایتی که در این زمینه برای جبران ضررو زیان‌های ناشی از بیماری کرونا ایجاد شده است، نیاز به اصلاح و تقویت دارد چون نمی‌تواند جبران کننده خسارت‌های وارده باشد و باید این کمک‌ها و تسهیلات به سمت تسهیلات ارزان قیمت وکمک‌های بلاعوض برود.

وی گفت:این موضوع سبب شد در حوزه‌های زیرساختی صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی با توجه و دقت بیشتری بپردازیم که بتوانیم از این خلا که در زمان کرونا در بخشی اتفاق افتاد،در حوزه‌های دیگر اقدامات را به سرانجام برسانیم.

تجری افزود:در حوزه گردشگری در دو بعد،بحث ایجاد زیرساخت داریم.بخشی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد که شامل تاسیسات گردشگری است.امروز حجم سرمایه گذاری در دست اقدام ما در استان در این بخش به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.در بهمن و اسفند ماه سال قبل به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور قبلی 50 واحد بوم گردی در استان به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت:همچنین در چند ماه آینده یکی از مجتمع‌های کم نظیر گردشگری را در گنبدکاووس به افتتاح می رسانیم که شامل بخش‌های اقامتی، پذیرائی،تفریحی،سالن‌های سینما،فروشگاه صنایع دستی و غیره است.

وی یادآور شد:با همتی که در استان شکل گرفت و با ارائه برنامه و پیگیری‌هایی که داشتیم،شاهد رشد ۲۱۶ درصدی در اعتبارات ملی نسبت به سال قبل هستیم که با این کمک‌های اعتباری ساخت پروژه‌های عمرانی شتاب بیشتری می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =

کلید مقابل را فعال کنید