کد خبر:1964
پ

مجتمع توان‌بخشی ایثار در مرحله فرسایشی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: مجتمع توان‌بخشی ایثار با وجود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به علت تخصیص نداشتن اعتبار ۱۳ سال معطل و در مرحله فرسایشی است. به گزارش پایگاه خبری تحرک نو:اسرافیل وزیری اظهار کرد: ۳ هزار نفر از جامعه ایثارگری،جانبازان و خانواده‌های شهدا در استان گلستان در صف اشتغال قرار […]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: مجتمع توان‌بخشی ایثار با وجود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به علت تخصیص نداشتن اعتبار ۱۳ سال معطل و در مرحله فرسایشی است.

به گزارش پایگاه خبری تحرک نو:اسرافیل وزیری اظهار کرد: ۳ هزار نفر از جامعه ایثارگری،جانبازان و خانواده‌های شهدا در استان گلستان در صف اشتغال قرار دارند که طبق قانون در صورت داشتن سهمیه استخدامی در دستگاه‌های اجرایی ۲۵ درصد سهمیه استخدامی مربوط به ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه کمترین تلفات ناشی از شیوع کرونا در جامعه ایثارگری رخ داد، گفت:از همه ظرفیت‌ها در تهیه و تامین مواد ضدعفونی‌کننده برای جامعه هدف استفاده کردیم البته توصیه ما عدم حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر در محافل بیرونی بود.

تمامی جانبازان ۵۰ درصد به بالا و بیماران خاص واکسینه شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: با توجه به آسیب‌پذیری جامعه ایثارگری تمرکز خود را در حمایت از این اقشار قرار دادیم تا وضعیت به درستی مدیریت شود اکنون که در پیک پنجم شیوع کرونا هستیم واکسیناسیون براساس دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده است و تمامی جانبازان ۵۰ درصد به بالا و بیماران خاص واکسینه شدند مگر کسانی که در برابر تزریق واکسیناسیون مقاومت کردند.

به گفته وزیری تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از جانبازان استان،بیماران خاص و افراد در سنین بالا واکسینه شدند. وی افزود: حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و مابقی دوز دوم را نیز دریافت کرده اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت مجتمع توان‌بخشی جانبازان مرکز استان اظهار کرد: بنیادشهید در این پروژه بهره‌بردار و راه و شهرسازی به عنوان پیمانکار بود که این پروژه سه سال است به علت نداشتن بودجه و ردیف اعتباری تعطیل شده است.

وی گفت: مجتمع توان‌بخشی ایثار با وجود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به علت تخصیص نداشتن اعتبار ۱۳ سال معطل و در مرحله فرسایشی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تعلل ۱۳ ساله مجتمع توان‌بخشی را در فرسایشی شدن این پروژه موثر خواند و گفت: همه این اتفاقات باعث شد تا تکمیل پروژه را به گردن بگیریم گرچه کار ما فرهنگی است و نه عمرانی اما برای سرعت‌بخشی ارائه خدمات به جانبازان این مسوولیت را قبول کردیم و راه و شهرسازی دیگر نقشی در این پروژه ندارد و این پروژه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل بنیاد شهید شد.

وزیری خاطرنشان کرد: پروژه‌ای که با ۳ میلیارد تومان قابل تکمیل بود اکنون با ۳۰ میلیارد تومان هم به بهره‌برداری نمی‌‌رسد.

وزیری بیان داشت:این پروژه در حال حاضر ۱۰ میلیارد تومان ردیف اعتباری دارد و پیمانکار پروژه انتخاب شده است.

وی افزود: افزون بر ۴ میلیارد تومان اعتبار طی یک ماه جهت اجرای این پروژه تزریق شد و ۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر در سفر نوبخت به استان ابلاغ اعتبار شد.

وی با بیان اینکه مجتمع توان‌بخشی جانبازان تا پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل شود گفت:در تجهیز این مجتمع مشکلی نداریم و اعتبارات تجهیزاتی از منابع داخلی بنیاد شهید تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید