کد خبر:3549
پ

قیمت هر برگ اوراق مسکن از ۱۰۰ هزار تومان گذشت

میثم مهرپور، کارشناس مسکن:دلیل گرانی وام مسکن ثابت ماندن میزان عرضه اوراق نسبت به رشد میزان تقاضای آن دارد. ثابت ماندن عرضه اوراق در مقابل افزایش تقاضا موجب شده تا قیمت اوراق مسکن به ۱۰۰ هزار تومان عبور کند. به نحوی که عملا یک چهارم هزینه تسهیلات صرف هزینه اوراق می شود.وی افزود:این اوراق بخش […]

میثم مهرپور، کارشناس مسکن:دلیل گرانی وام مسکن ثابت ماندن میزان عرضه اوراق نسبت به رشد میزان تقاضای آن دارد. ثابت ماندن عرضه اوراق در مقابل افزایش تقاضا موجب شده تا قیمت اوراق مسکن به ۱۰۰ هزار تومان عبور کند. به نحوی که عملا یک چهارم هزینه تسهیلات صرف هزینه اوراق می شود.
وی افزود:این اوراق بخش خیلی ناچیزی از قیمت خرید خانه را شامل می شود که در حال حاضر نیز با عبور از قیمت ۱۰۰ هزار تومانی هیچ ارزشی نخواهد داشت. این موضوع بع علاوه اعلام اقساط ۴ تا ۷ میلیون تومانی تسهیلات طرح جهش مسکن پالس های منفی در بازار است که دسترسی مردم به خانه دار شدن را کمرنگ تر می کند.
مهرپور گفت:این بدان معناست که در راستای تقویت قدرت خرید مردم اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد و فرآیند خانه دار شدن مردم همچنان سخت تر می شود.
وی بیان کرد:حتی افرادی که برای خرید اوراق هم اقدام می کنند باری از دوششان برداشته نمی شود چراکه این اوراق سهم بسیار ناچیزی در هزینه خرید خانه دارند. به عبارتی این اوراق می بایست ابزاری کمکی و حمایتی برای مردم می شد که کارایی خود را از دست داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 5 =

کلید مقابل را فعال کنید