کد خبر:5643
پ

فعالیت مراکز انتخاب رشته برای پذیرفته شدگان کنکور در ادارات آموزش و پرورش گلستان

گفتگوی ویژه خبری ؛به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل آموزش و پرورش گلستان امشب در گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان با اعلام اینکه مراکز انتخاب رشته برای پذیرفته شدگان کنکور سراسری در تمام مراکز آموزش و پرورش شهر‌های استان فعال است افزود: این مراکز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا […]

گفتگوی ویژه خبری ؛
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیر کل آموزش و پرورش گلستان امشب در گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان با اعلام اینکه مراکز انتخاب رشته برای پذیرفته شدگان کنکور سراسری در تمام مراکز آموزش و پرورش شهر‌های استان فعال است افزود: این مراکز از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۲۱ برای مشاوره انتخاب رشته به داوطلبان پذیرفته شده کنکور فعالیت می‌کند.

سید رضا نظری افزود: ۸۵ نفر از بهترین مشاوران استان به داوطلبان برای انتخاب رشته کمک می‌کنند و هزینه انتخاب رشته در مراکز آموزش و پرورش گرگان و گنبد ۳۰۰ هزار تومان و سایر شهر‌ها ۲۰۰ هزار تومان است.

او گفت: داوطلبان باید با مراجعه حضوری و دریافت نوبت منتظر زمان مراجعه باشند و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و سر وقت در مرکز انتخاب رشته حاضر شوند.

نظری افزود: در کنکور سراسری ۱۴۰۱ در گلستان ۳۴ هزار و ۷۸۸ داوطلب رقابت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین از تشکیل هیئت‌های ممیزی در استان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: شهریور ماه اتفاقات خوبی برای فرهنگیان با اجرای این طرح رقم بخورد.

رضا نظری گفت: از امسال در تمام مدارس گلستان کلاس‌های خصوصی تقویتی و کنکور برای تقویت بنیه و کشف استعداد‌ها در استان برگزار کردیم.

او همچنین گفت: برای نخستین بار در کشور اوایل خرداد معلمان پایه ابتدایی برای سال تحصیلی آینده مشخص شدند و طرح توانمندسازی آن‌ها نیز اجرا شد.

وی به کمبود ۳۲۰۰ معلم در مدارس گلستان اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از این کمبود‌ها از طریق آزمون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و جلوگیری از بازنشستگی معلمان جبران شده و امیدواریم کمبودی از اول مهر نداشته باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه کتاب‌های سال تحصیلی آینده به استان ارسال شده است از خانواده‌ها خواست پس از اطلاع رسانی مدارس برای دریافت آن سریعتر مراجعه کنند.

او همچنین خبر داد: همایش احلی من العسل صبح فردا در امامزاده عبداله گرگان با حضور دانش آموزان برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =

کلید مقابل را فعال کنید