کد خبر:4758
پ

ظارت‌های فنی بر ساخت و سازهای روستایی سخت‌گیرانه‌تر است

مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی/نظارت‌های فنی بر ساخت و سازهای روستایی سخت‌گیرانه‌تر است حسینی گفت: از زمان شروع طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی تا کنون ۵۶ درصد خانه‌های روستاییان در استان گلستان مقاوم سازی شده است. به گزارش روابط عمومی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان، مهندس سیدمحمد حسینی اظهار کرد: طرح […]

مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی/نظارت‌های فنی بر ساخت و سازهای روستایی سخت‌گیرانه‌تر است

حسینی گفت: از زمان شروع طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی تا کنون ۵۶ درصد خانه‌های روستاییان در استان گلستان مقاوم سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان، مهندس سیدمحمد حسینی اظهار کرد: طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از سال ۸۴ آغاز شد و در آن زمان فقط ۷ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای کشور و به تبع آن در استان‌ها مقاوم سازی شده بود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: امروز بعد از ۱۶ سال با اجرای این طرح توانستیم شاخص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان را به ۵۶ درصد افزایش دهیم در حالیکه متوسط این شاخ در کشور ۵۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حوادث سال‌های اخیر میزان تلفات جانی و خسارت‌های مالی اندک است، علت آن کار جهادی است که در زمینه مقاوم سازی و نوسازی واحدهای فرسوده روستایی انجام شده است.

حسینی افزود: با توجه به ضرورتی که اجرای این طرح در مقابله با حوادث و کاهش خسارت‌ها دارد بنا داریم طی مدت ۱۰ سال و در قالب دو برنامه پنج ساله و با کمک بانک‌ها، دهیاران و مردم همه واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام را در روستاهای استان مقاوم سازی کنیم و در سال ۱۴۱۰ پایان نوسازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم را جشن بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۴۰۰ ناظر فنی بر ساخت و سازهای مسکونی در روستاها گفت: در کشور تقریبا ۱۷ هزار ناظر و در استان ۴۰۰ مهندس بر ساخت و سازهای روستایی براساس آخرین دستورالعمل‌های مقررات ملی ساختمان نظارت می‌کنند.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان تصریح کرد: نظارت بر ساخت و سازهای روستایی حتی شاید سخت‌گیرانه‌تر از نظارت بر ساخت و سازها در شهرها است.

وی گفت: در کشور ۱۷ هزار و در استان ۱۴۰ دفتر طراحی وجود دارد که ۲۸۰ مهندس خبره، کار طراحی نقشه‌های ساختمانی را انجام می‌دهند. ضمن اینکه همه ساله با همکاری فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی را برای این افراد برگزار می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید