کد خبر:2190
پ

صندوق هنر با انضباط مالی توسعه گرا مرجعیت خود به میزان قابل توجهی ارتقا داده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مجمع عمومی سالیانه صندوق اعتباری هنر (سال 1399) با بیان اینکه این صندوق در توسعه خدمات خود از طریق مدیریت با انضباط مالی توسعه گرا و تعامل گرا پیش رفته و از این مسیر مرجعیت خود در میان جامعه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین جامعه حکمرانی […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مجمع عمومی سالیانه صندوق اعتباری هنر (سال 1399) با بیان اینکه این صندوق در توسعه خدمات خود از طریق مدیریت با انضباط مالی توسعه گرا و تعامل گرا پیش رفته و از این مسیر مرجعیت خود در میان جامعه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین جامعه حکمرانی ارتقا داده است، گفت: کسب این مرجعیت در بازه زمانی کوتاه که مدت 4 سال گذشته بوده بسیار قابل توجه است و نشان از همت این مجموعه به شمار می آید.

زندی به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی با تقدیر از زحمات و خدمات مدیرعامل و کارکنان صندوق اعتباری هنر ادامه داد: این صندوق بخش مهمی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می آید و نقطه تماس با زندگی روزمره هنرمندان است.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم در 4 سال گذشته از جمله بلایای آسمانی، زلزله، کرونا، تحریم و … صندوق توانست نقطه تماس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باشد و در این مدت در 4 محور روند رو به تکامل و قابل قبول و قابل توجهی را طی کرده است.

وی تصریح کرد: اولین محور حوزه خدمات است. یکی از حلقه های قابل توجه صندوق در این بخش خدمات آن است. در همه حوزه ها چه به صورت تاسیسی و چه به صورت تکمیلی روند رو به جلو و قابل توجهی داشت. از آن جمله می توان به حوزه های بیمه، خدمات بلا عوض، تسهیلات بلا عوض، کارآفرینی، اقتصاد فرهنگ و هنر و … اشاره کرد. خروجی این اقدامات هم در قالب هنرکارت نمایان شد.

صالحی افزود: خدمات صندوق اعتباری هنر در قالب هنرکارت در قالب و ساختار روشنی دنبال می شود. در این دوره توسعه کمی و کیفی شکل گرفت و پایه ای شد برای خدمات بعدی.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی گفت: سازمان و مدیریت کار، محور دوم مسیر صندوق اعتباری هنر در این بازه زمانی است. در این بخش در جنبه های مختلف قوام خود را پیدا کرده و از آن جمله می توان به انضباط مالی و جمع کردن بدهی ها و افزودن به اعتبار صندوق اشاره کرد.

وی تعامل و ارتباط را محور بعدی برشمرد و ادامه داد: مجموعه هایی مانند صندوق اعتباری هنر هر چند دو محور اول را رعایت کنند ولی محور سوم که تعامل و ارتباط است را رعایت نکنند ضعیف می شوند و به مرور به گل می نشینند. تعامل و ارتباط در صندوق اعتباری هنر به شیوه های مختلف از جمله ارتباط چهره به چهره با هنرمندان، سفرهای حمایتی و با سعه صدر و سنگ صبور بودن مدیران این مجموعه شکل گرفت.

صالحی چهارمین محور را ارتقای منزلت صندوق برشمرد و افزود: یکی از شعارهایی که بر آن تاکید داشتیم این بود که هر مجموعه ای باید مرجعیت خود را ارتقا بدهد. این مرجعیت در صندوق اعتباری هنر ارتقا یافته و در نزد هنرمندان شناخته شده و محترم است. همچنین نزد دستگاه های اجرایی و مجموعه نظام حکمرانی هم مرجعیت پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این 4 محور از طریق کاردانی مجموعه مدیریتی این صندوق و همچنین کارکنان آن به دست آمده و در کنار آن حضور خانه های صنفی هم به کمک آن آمد.

صالحی در پایان گفت: توصیه هایی وجود دارد که می توان به عنوان تجربه به مدیران آینده این صندوق منتقل کرد. به عنوان مثال وقتی هنرکارت در حال شکل گیری بود تاکید داشتم که کار جدی و موثر باشد و هرگز شکل نمایشی نگیرد. بنابراین هنرکارت را باید در فضای توسعه خدمات تقویت کرد زیرا توسعه خدمات آن امری مهم است به گونه ای که هنرمند حس کند از سوی جامعه حکمران مورد توجه است. همچنین توجه به تعامل با صنوف از اهمیت زیادی برخوردار است و این امر یک تجربه ماندگاری است که مدیران آینده می توانند از آن بهره ببرند. توجه به ایده های توسعه ای سرمایه گذارانه می تواند مورد توجه مدیران آینده قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 15 =

کلید مقابل را فعال کنید