کد خبر:14015
پ
رئیس کانون وکلای گلستان خبردادرئیس کانون وکلای گلستان خبرداد؛

صدور ۲۴۱ حکم انتظامی برای وکلای متخلف

 رئیس کانون وکلای گلستان از ثبت ۲۴۱ حکم انتظامی برای وکلای متخلف در گلستان خبرداد. علی طالع زای در گفتگو با خبرنگار تحرک‌نو گفت: در حوزه انتظامی سال ۱۴۰۱ و شش ماهه ۱۴۰۲ مجموعا در دادسرای انتظامی گلستان ۲۴۱ مورد شکایت و گزارش برای همکاران وکیل ثبت که ۱۸۸ مورد منتهی به قرارمنع تعقیب و […]

 رئیس کانون وکلای گلستان از ثبت ۲۴۱ حکم انتظامی برای وکلای متخلف در گلستان خبرداد.

علی طالع زای در گفتگو با خبرنگار تحرک‌نو گفت: در حوزه انتظامی سال ۱۴۰۱ و شش ماهه ۱۴۰۲ مجموعا در دادسرای انتظامی گلستان ۲۴۱ مورد شکایت و گزارش برای همکاران وکیل ثبت که ۱۸۸ مورد منتهی به قرارمنع تعقیب و ۱۲ مورد قرار موقت ، دو مورد تنزل درجه و سه مورد انفصال موقت در دادگاه و دادسرا صادر شد و ۴۰ مورد تخلف همکاران وکیل احراز و برای آنان کیفرخواست صادر و به دادسرای انتظامی ارجاع شد و برای ۱۳ مورد از وکلا رای محکومیت صادر شد و به مابقی برائت صورت گرفت.

وی بیان کرد: آمار احکام انتظامی به صورت روزانه صادر می‌شود و اغلب این احکام در دادگاه انتظامی قضات مورد اعتراض قرار می‌گیرد و در بیشتر موارد به دلیل سختگیرانه بودن حکم تخفیف مجازات صادر می‌شود و بعضاً هم حکم برائت صادر می‌شود.

وی درباره محوریت تخلفات وکلای دادگستری تصریح کرد: تخلفات وکلا در قرارداد وکالت، تخلف از سوگند، حاضر نبودن وکیل در جلسات دادگاه موکل،رفتار خلاف شأن و تمرکز در غیر محل اشتغال از جمله عمده ترین مواردی است که در دادگاه انتظامی وکلا مطرح می‌شود.

وی اعضای کانون وکلا گلستان را یکهزار و ۷۲ نفر عنوان کرد وخاطرنشان کرد: در استان ۷۳۴ وکیل پایه یک ،دونفر وکیل پایه دو، ۳۳۶ نفر کاراموز وکالت در حال فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 13 =

کلید مقابل را فعال کنید