کد خبر:2261
پ

شهرک‌های صنعتی در گلستان توسعه می‌یابد

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با اشاره به اینکه زمین‌های مؤثر در شهرک‌های استان تقریباً تمام شده است، گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش تحرک نو،رضا شهمرادی اظهار کرد:در استان گلستان ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۰ ناحیه صنعتی داریم که ۸۲۵ واحد صنعتی در آنها با […]

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با اشاره به اینکه زمین‌های مؤثر در شهرک‌های استان تقریباً تمام شده است، گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تحرک نو،رضا شهمرادی اظهار کرد:در استان گلستان ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۰ ناحیه صنعتی داریم که ۸۲۵ واحد صنعتی در آنها با اشتغال ۱۳ هزار نفر دارای پروانه بهره‌برداری هستند. با توجه به مشکلات اقتصادی و تولیدی، حدود ۲۲۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شده است، افزود: واحدهای صنعتی ما در زمینه صنایع تبدیلی، شیمیایی، فلزی، سلولوزی و غیره مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی واحد خوب در زمینه صنایع تبدیلی در استان مشغول به فعالیت هستند اما با توجه به اینکه محصولات کشاورزی زیادی در استان تولید می‌شود، پتانسیل برای ایجاد واحدهای جدید صنایع تبدیلی وجود دارد.

شهمرادی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ بر اساس مصوبه مجلس سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و صدور مجوزها در حوزه صنایع تبدیلی از وزارت صنعت به وزارت کشاورزی واگذار شد، گفت: امیدواریم با گسترش صنایع تبدیلی، از خام فروشی محصولات تولیدی در استان جلوگیری و ارزش افزوده در همین جا ایجاد کنیم؛ با این کار اشتغال و درآمد سرانه مردم استان افزایش می‌یابد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در شهرک هزار هکتاری اترک، گفت: از حدود یک هزار هکتار مساحت این شهرک، ۲۵۰ هکتار آن وارد فاز عملیاتی شده است. با توجه به تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون، انتظار داریم که استقبال از سرمایه‌گذاری در این شهرک افزایش یابد، البته لازمه این کار تأمین زیرساخت‌های موردنیاز از جمله آب، برق، گاز و تلفن است.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال برق از نیروگاه علی‌آبادکتول به شهرک صنعتی اترک در نظر گرفته و مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، استانداری و برق منطقه‌ای مازندران و گلستان هر کدام ۵۰ میلیارد تومان برای این کار پرداخت کنند. تاکنون شرکت شهرک‌های صنعتی ۲۰ میلیارد تومان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۴۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و مابقی آن باقی مانده است. امیدواریم با تأمین منابع مالی موردنیاز، هر چه زودتر این کار انجام گیرد.

شهمرادی در ادامه با اشاره به مشکلات قطعی برای واحدهای تولیدی استان، گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت مقرر شد که سازمان صمت ۴ هزار مگاوات از طریق واحدهای صنعتی بزرگ مانند سیمان و فولاد صرفه‌جویی برق داشته باشد و در عوض شهرک‌های صنعتی که در آن واحدهای کوچک و متوسط مستقر هستند، از قطعی برق مستثنی شوند اما در عمل برای اینکه خاموشی برق بخش خانگی به حداقل برسد و یا اعمال نشود، برق شهرک‌های صنعتی استان از ساعت ۲ الی ۴ بعدازظهر قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه با قطعی برق از ساعت ۲ الی ۴، عملاً دو شیف کاری واحدهای تولیدی ناقص می‌شود، گفت: قطعی برق علاوه بر آسیب به دستگاه‌های الکترونیکی، موجب از بین رفتن مواد اولیه برخی از واحدهای تولیدی که در دستگاه‌ها قرار دارند، می‌شود و تولیدکنندگان را با ضرر روبه‌رو می‌کند.

مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان با بیان اینکه تولیدکننده انتظار دارد تنها دغدغه‌اش تولید باشد، تصریح کرد: سود تسهیلات بانک‌ها در بخش صنعت بالاست و باید اصلاح شود. ما باید زیرساخت‌های لازم را برای تولیدکننده فراهم کنیم و به‌گونه‌ای نباشد که با قطعی برق در تابستان و قطعی گاز در زمستان روبه‌رو شود. اگر شرایط فراهم شود، سرمایه‌گذاران خوبی را در گلستان داریم که عاشق تولید و آوردن سرمایه در همین استان هستند.

شهمرادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمین‌های مؤثر در شهرک‌های استان تقریباً تمام شده است، توسعه شهرک‌های صنعتی از جمله گنبدکاووس، گمیشان و ناحیه دهنه شهرستان کلاله اولین برنامه‌ای است که در سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دادیم.

وی بیان کرد: پرداخت بخشی از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله برنامه‌های حمایتی ما از صنایع کوچک است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 20 =

کلید مقابل را فعال کنید