کد خبر:6170
پ

«سوگواره ارادت حسینی» در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از حماسه میلیونی مردم در پیاده روی اربعین به عنوان یکی از باشکوهترین و بی نظیرترین تجمعات انسانی در جهان، گفت: تالارفخرالدین اسعد گرگانی به مدت 5 روز میزبان سوگواره تعزیه و آیین های عاشورایی با عنوان «سوگواره ارادت حسینی» است. زندی به گزارش روابط […]

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از حماسه میلیونی مردم در پیاده روی اربعین به عنوان یکی از باشکوهترین و بی نظیرترین تجمعات انسانی در جهان، گفت: تالارفخرالدین اسعد گرگانی به مدت 5 روز میزبان سوگواره تعزیه و آیین های عاشورایی با عنوان «سوگواره ارادت حسینی» است.

زندی به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت با اشاره به اینکه این حضورِ همراه با شور و معرفت در پیاده روی اربعین حسینی، نشانه عشق و علاقه نه تنها شیعیان جهان بلکه حتی سایر ادیان و مذاهب به بزرگترین مظلوم عالم و مولای آزادگان جهان است، گفت: امید است این حرکت جهانی، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی و مقدمه ظهور امام زمان (عج) شود.

وی همچنین از جامعه بزرگ فرهنگ، هنر، رسانه وقرآنیان استان گلستان که به صورت میدانی در این پیاده روی عظیم حضور یافتند و یا در ایام اربعین حسینی و در مواکب جاماندگان اربعین خدمت رسانی کردند قدردانی نمود و افزود: رویدادی چون پیاده روی اربعین پیام ارزشمندی در دل خود دارد و از مکتب حسینی صیانت می کند و روز به روز بر ارادت و عشق مردم به امام حسین(ع) می افزاید.

رعیت سپس به برپایی سوگواره تعزیه و آیین های عاشورایی با عنوان «سوگواره ارادت حسینی» در شهرستان گرگان اشاره کرد و گفت: این رویداد عاشورایی از 29 شهریور ماه تا دوم مهر ماه از ساعت 16.30 تا 18.30 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: اجرای آیین های عاشورایی دسته چوبی، سنگ زنی و سینه زنی کمر به کمر شهرستان رامیان برای این رویداد پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، افزود: همچنین اجرای تعزیه گروه سرنا از سرخنکلاته، گروه نینوا از شهرستان آزادشهر، گروه ثارالله از شهر سرخنکلاته، گروه امیرالمومنین از علی آباد کتول نیز برنامه ریزی شده است.

رعیت با اشاره به اینکه اجرای تعزیه گروه کربلا نیز در روز اول مهر ماه ساعت 16 در امام زاده عبدالله گرگان پیش بینی شده است، افزود: اختتامیه این سوگواره از ساعت 17 تا 19 در روز دوم مهر ماه خواهد بود و اجرای نمایش شیدایی به قلم و کارگردانی مجید بیکی پایان بخش این رویداد ارزشی هست.

محمد رعیت ضمن دعوت از کلیه آحاد جامعه به حضور در این سوگواره حسینی، گفت: شعرخوانی، ایستگاه نقاشی کودک، نمایشگاه کتاب و عکس و ایستگاه خوشنویسی از دیگر برنامه های پیش بینی شده ویژه سوگواره ارادت حسینی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =

کلید مقابل را فعال کنید