کد خبر:4872
پ

سرپرستان گروه های هنر تعزیه استان گلستان گردهم آمدند

گردهمایی سرپرستان گروه های هنر تعزیه استان گلستان با حضور مسئولان در شهرستان گرگان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، با حضور غلامرضامنتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان وجمعی از […]

گردهمایی سرپرستان گروه های هنر تعزیه استان گلستان با حضور مسئولان در شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، با حضور غلامرضامنتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان وجمعی از مسئولان؛ گردهمایی سرپرستان گروه های هنر تعزیه استان گلستان در شامگاه چهارشنبه 7 اردیبشهت ماه در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این نشست غلامرضا منتظری که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور یافته بود؛گفت:  یکی از برکات ماه مبارک رمضان تمرین مسئولیت اجتماعی است و این مهم یعنی کلی نگری و کلی خواهی خیر و برکت برای عموم  را در دعاهای این ماه مبارک شاهدیم.

وی سپس با اشاره به شعر « بنی آدم اعضای یکدیگرند …» از سعدی شیرازی، گفت: این شعر خود پرچم مسئولیت اجتماعی است.

منتظری با تاکید بر اینکه باید برای هنر تعزیه کادرسازی وگرنه در یکی دو دهه ی آینده و درگذشت پیشکسوتان این حوزه ممکن است اثری از آن نماند، گفت: به دنبال رونق هنر تعزیه در استان هستیم.

وی  سپس به تعامل ها و برنامه ریزی های صورت گرفته برای برپایی رویدادی به میزبانی استان که فعالان تعزیه سراسر کشور حضور پیدا کنند و در این رهگذر بخصوص جوان ها کسب تجربه کننده گفت: دغدغه ی اصلی ما تهیه بسته ای آموزشی و رونق این هنر است و برپایی چنین رویدادی با این اهداف در دست اقدام قرار خواهد گرفت.

سپس محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان،گفت: امیدوارم با حضور پژوهشگران، دلسوزان و فعالان تعزیه بتوانیم در کنار یکدگیر این هنر اصیل را حفظ کنیم و به نسل های بعد انتقال دهیم.

وی با تاکید بر حفظ اصالت، شئون و سنت ها در این هنر،گفت: برای مانایی، تداوم فعالیت ،ریشه دارتر شدن و ساختار سازی این هنر؛ نیاز است در اسرع وقت انجمن آن تشکیل شود و ذیل آن نیز کارگروه هایی شکل بگیرد.

رعیت ادامه داد:در قالب جدول 17 اعتباری برای موسسات و تشکل های دارای مجوز برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای دارای طرح واریز شده است که فعالان حوزه ی تعزیه هم می توانند با تشکیل موسساتی و ارائه ی طرح از این اعتبارات در آینده بهره مند شوند.

وی در پایان به تشکیل کارگاه های آموزشی، برپایی رویدادی کشوری با حضور فعالان این حوزه و ترسیم چشم انداز برای هنر تعزیه استان اشاره کرد.

در پایان این مراسم به کلیه حاضران در این گردهمایی به رسم تکریم هدیه ای فرهنگی تقدیم شد.

گفتنی است، آیین نکوداشت سید حمزه حسینی پیشکسوت فقید تعزیه و موسیقی استان گلستان  و تجلیل از سه نفر از چهره ای حوزه ی هنرآیین تعزیه از دیگر برنامه های برگزار شده در این روز بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید