کد خبر:1805
پ

زیرساخت‌های شهرک هزار هکتاری “اترک” استان گلستان تامین شود

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان گفت: فرایند استقرار صنایع در شهرک های صنعتی گلستان طولانی است و بسیاری از تقاضاها به علت محدودیت استقرار صنایع و کمبود فضای شهرکهای صنعتی عقیم می‌ماند و این معضل یکی از مهم‌ترین موانع توسعه صنعت استان استحسین طلوعیان در جلسه معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان […]

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت گلستان گفت: فرایند استقرار صنایع در شهرک های صنعتی گلستان طولانی است و بسیاری از تقاضاها به علت محدودیت استقرار صنایع و کمبود فضای شهرکهای صنعتی عقیم می‌ماند و این معضل یکی از مهم‌ترین موانع توسعه صنعت استان است
حسین طلوعیان در جلسه معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تشکل‌های صنعتی استان گلستان اظهارداشت:پروسه استقرار صنایع در شهرک های صنعتی استان‌های شمالی و گلستان طولانی است.

وی گفت:گلستان جزو استان‌های شمالی است و استقرار صنایع در خارج از شهرکهای صنعتی این استان‌ها ممنوع و داخل شهرک‌های صنعتی نیز دارای پروسه‌های بسیار طولانی است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان گفت:در حوزه صنعت،بسیاری از تقاضاها به علت محدودیت استقرار صنایع و کمبود فضای شهرکهای صنعتی عقیم می ماند، و این معضل یکی از مهم‌ترین موانع توسعه صنعت استان است .

به گفته طلوعیان،کل اراضی صنعتی استان گلستان ۲ هزار و۱۰۵ هکتار است که یکهزار هکتار آن مربوط به شهرک اترک است و بقیه در کل استان پراکنده شده و در بیشتر شهرک‌های صنعتی تقاضا داریم اما زمین قابل واگذاری نداریم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان همچنین ابراز امیدواری کرد،با حل مشکل تامین آب و برق شهرک هزار هکتاری اترک توسط سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،این شهرک صنعتی مهم استان به رونق صنعت استان کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان هم در این جلسه گفت:مساحت کل اراضی شهرک‌های صنعتی استان ۲ هزار و ۱۰۵ هکتار است که مساحت اراضی صنعتی آن ۸۵۱ هکتار است.

وی گفت:مساحت اراضی صنعتی واگذار شده ۵۹۸ هکتار و باقیمانده ۲۵۳ هکتار است که شامل ۱۳۰ هکتار در شهرک اترک، ۹۰ هکتار در مراوه‌تپه و بقیه در دیگر شهرک‌های صنعتی استان می‌شود.

شهمرادی افزود:در استان گلستان ۱۳ شهرک و ۱۰ ناحیه صنعتی وجود دارد و یک ناحیه صنعتی مصوب نیز داریم .

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان،تعداد کل قراردادهای موجود در شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان یکهزار ۲۲۲ فقره است.در حال حاضر ۸۲۷ بهره بردار صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان ثبت شده و ۳۹۵ طرح در حال اجرا نیز در استان گلستان وجود دارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

کلید مقابل را فعال کنید