کد خبر:2586
پ

زراعت چوب در گلستان طی سال جاری به ۱۱۰۰ هکتار می رسد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طی سال گذشته در گلستان سطح زراعت چوب ۵۵۰ هکتار بود و در سال جاری قرار است به هزار و ۱۰۰ هکتار برسد. به گزارش تحرک‌نو،عبدالرحیم لطفی،در خصوص طرح زراعت چوب در گفتگوی خبری اظهارکرد: طی دهه اخیر به دلیل برخی از مشکلات، دست اندازی‌ها به جنگل‌ها […]

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: طی سال گذشته در گلستان سطح زراعت چوب ۵۵۰ هکتار بود و در سال جاری قرار است به هزار و ۱۰۰ هکتار برسد.

به گزارش تحرک‌نو،عبدالرحیم لطفی،در خصوص طرح زراعت چوب در گفتگوی خبری اظهارکرد: طی دهه اخیر به دلیل برخی از مشکلات، دست اندازی‌ها به جنگل‌ها افزایش یافته و موجودی چوب جنگل از ۳۰۰ مترمکعب به ۲۰۰ مترمکعب در هکتار کاهش داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: کشور ما سالانه به ۱۶ میلیون مترمکعب چوب نیاز دارد که فقط دو میلیون مترمکعب آن وارداتی است و بقیه از طریق طرح‌های بهره برداری از جنگل یا برداشت‌های غیرمجاز، تامین می‌شود.

وی بیان کرد:لذا برای تأمین نیاز چوب کشور طرح زراعت چوب راه اندازی شد، طرحی که سه سالی است در گلستان با کشت صنوبر و اُکالیپتوس آغاز شده است.

لطفی گفت:طی سال گذشته در گلستان سطح زراعت چوب ۵۵۰ هکتار بود و در سال جاری قرار است به هزار و ۱۰۰ هکتار برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان متذکر شد: این طرح در قالب برنامه‌ای پنج ساله اجرا شده و مقرر شده تا دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده استان به زراعت چوب اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

کلید مقابل را فعال کنید