کد خبر:4355
پ

روستاهای گلستان در مسیر توسعه گردشگری

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است. – حفظ سیمای این روستاها ضمن مطلوب‌سازی این فضاها برای حضور و سکونت روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و […]

سیدمحمد حسینی، مدیرکل بنیادمسکن گلستان:

بافت کالبدی برخی از روستاهای استان گلستان دارای ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی؛ میراثی ارزشمند به شمار می‌رود که حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

– حفظ سیمای این روستاها ضمن مطلوب‌سازی این فضاها برای حضور و سکونت روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه گردشگری در این روستاها کمک خواهد کرد.

– از همین روی از برنامه سوم توسعه، طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری از سوی بنیادمسکن انقلاب اسلامی مطرح و پس از آن با ارائه راهکارهای اجرایی، قانون آن به تصویب رسید و دارای ردیف اعتباری در بودجه سنواتی کشور شد.

– از مجموع حدود ۴۰ هزار روستا در کشور برای ۲۱۴ روستا طرح بهسازی بافت با ارزش و روستاهای هدف گردشگری تهیه شده که این طرح در ۱۳۰ روستا به اجرا درآمده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =

کلید مقابل را فعال کنید