کد خبر:5192
پ

رواج خرید برنج ایرانی مصرف شخصی در سر زمین؛ هر کیلو 100 هزار تومان

کسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=891911)_ شالیکاران برنج را در سر زمین کمتر از 100 هزار تومان نمی فروشند. بعد از پیدا کردن چندین واسطه، شاید بتوان برای مصرف شخصی، آن هم از کشاورز آشنا، برنج ایرانی را کیلویی 100 تا 110 هزار تومان در سر زمین خرید. ▪️گرانی افسارگسیخته برنج ایرانی در حالی ادامه دارد […]

کسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=891911)_ شالیکاران برنج را در سر زمین کمتر از 100 هزار تومان نمی فروشند. بعد از پیدا کردن چندین واسطه، شاید بتوان برای مصرف شخصی، آن هم از کشاورز آشنا، برنج ایرانی را کیلویی 100 تا 110 هزار تومان در سر زمین خرید.

▪️گرانی افسارگسیخته برنج ایرانی در حالی ادامه دارد که فعالان کشاورزی دلایل بسیاری را برای بروز این اتفاق بیان می کنند. خطر حذف برنج از سفره های ایرانی به واقعیت رسیده و کمتر خانواری قادر است برنجی را که در سر زمین تا کمتر از 100 هزار تومان نمی توان خریداری کرد، را مصرف کند. برنج ایرانی تا رسیدن به خرده فروشی ها مشمول افزایش قیمت دیگری می شود تا 140 هزار تومان در هر کیلو نیز به فروش می رسد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی:تمایل به مصرف برنج های خارجی افزایش یافته است. بیشتر خانوارها مصرف برنج خود را به برنج خارجی تغییر داده اند. برنج پاکستانی فروش بیشتری دارد. شاید به دلیل شباهت طمع آن به برنج ایرانی باشد.

🔹در بحث برنج خارجی واحدهای نظارتی و استاندارد عملیات کنترل کیفیت را برعهده دارند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. اما کیفیت برنج خارجی بر حسب میزان شکستگی تقسیم‌بندی می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =

کلید مقابل را فعال کنید