کد خبر:8242
پ

رقابت ۳۷ فعال اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی ۲۰ اسفند

نیلوفر احمدی: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد و بخش خصوصی می‌توانند نمایندگان خود را انتخاب کنند. رئیس هیئت نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گرگان گفت:با معرفی نامزدهای برنده، اتاق‌های بازرگانی استانی کار خود را آغاز خواهند کرد و در بهار سال آینده، […]

نیلوفر احمدی:

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، انتخابات اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد و بخش خصوصی می‌توانند نمایندگان خود را انتخاب کنند.

رئیس هیئت نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گرگان گفت:با معرفی نامزدهای برنده، اتاق‌های بازرگانی استانی کار خود را آغاز خواهند کرد و در بهار سال آینده، هیئت رییسه اتاق بازرگانی کار خود را آغاز خواهند کرد.

 

حسین رحمانی در نشست خبری رسانه ها افزود:حدود ۳۷ فعال اقتصادی در دهمین دوره انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با هم رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به انتخابات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان در ۲۰ اسفند اذعان کرد:از بین ۵۵۰ نفر که دارای کارت بازرگانی هستند ۵۷ نفر در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند و از این بین تعداد ۴۷ نفر توسط هیئت نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گرگان واجد شرایط اعلام شدند و پس از اعلام به هیئت مرکزی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران، صلاحیت ۳۱ نفر بر اساس دستور العمل های مد نظر تایید شد که با اعتراض برخی از داوطلبان، صلاحیت ۶ نفر دیگر تایید و سرانجام ۳۷ کاندیدا برای عضویت در هیئت نمایندگان انتخابات دهمین دوره اتاق بازرگانی گرگان معرفی شدند.

وی اظهار کرد:از بین داوطلبان، ۱۱ نفر در بخش بازرگانی، ۱۴ نفر در بخش صنعت، ۷ نفر در بخش کشاورزی و ۵ نفر در بخش معدن  ثبت نام کرده اند.

رحمانی گفت:افرادی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که دارای کارت بازرگانی هستند ضمن اینکه افرادی که دارای کارت عضویت حقیقی هستند،می توانند برای برخورداری از حق رای، ثبت نام کرده و در صورتی که واجد شرایط مورد نظر باشند،می توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد:هر فرد می تواند حداکثر به ۱۵ نفر شامل ۲ نفر در بخش معدن، ۳ نفر در بخش کشاورزی، ۵ نفر در بخش صنعت و ۵ نفر در بخش بازرگانی رای دهد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی هم از نظر کیفی و هم کمی باید بتواند نقش حمایتی خود را از منافع کنش‌گران اقتصادی ایفا کند،گفت: در ساختار سازمانی اتاق بازرگانی ترکیبی از نخبگان اقتصادی اعم از نمایندگان بخش خصوصی و نمایندگان منتخب دولت پیش‌بینی شده که به نوع خود ترکیبی منحصر به فرد در بین اتاق ­های بازرگانی است. از این رو، بهره‌گیری از ظرفیت مذکور، ایجاد ترکیبی از کمیسیون­ های تخصصی با اهداف مشخص و همچنین پیش‌بینی و مقابله با چالش­ های پیش روی اقتصادی را ضروری جلوه داد.

رئیس هیئت نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گرگان افزود: توجه به منافع و ملاحظات ذی‌نفعان اتاق ، خصوصاً فعالان اقتصادی در چهار حوزه کلان بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی در هر یک ترکیبی از عناوین، جهت ایجاد کمیسیون­ های ذیربط را الزام‌آور و دقت در ترکیب اعضاء و نیز حضور مؤثر هیات نمایندگان در برگزاری جلسات مربوطه، میزان کارایی و دستیابی به اهداف را تضمین می‌کنند.

رحمانی بیان کرد:کمیسیون­ های تخصصی اتاق بازرگانی گرگان به عنوان اتاق فکر و بازوی مشورتی بخش خصوصی در حوزه ­های گوناگون، همواره در تلاش است تا با ایجاد بستری مناسب، به منظور شناسایی و واکاوی مشکلات موجود در نظام اقتصادی، عارضه­یابی محیط کسب‌وکار و ارائه راهکارهای متناسب با شرایط اقتصادی کشور، زمینه رفع موانع، رشد و توسعه بنگاه ­های اقتصادی را فراهم کنند.

گفتنی است دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گرگان ساعت هشت صبح بیستم اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر در اتاق بازرگانی گرگان ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید