کد خبر:13965
پ

برگزاری جشنواره موسیقی فجر در پنج شهرستان گنبدکاووس، آق‌قلا، بندرترکمن، کلاله و گرگان

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: با هدف ارتقا و بهبود ضریب امنیت و پیشگیری و کاهش از سرقت ۵۶۵ روستای اولویت‌دار استان به ۲ هزار و ۲۸۶ دستگاه دوربین نظارتی مجهز است. سیدکمال محب‌حسینی اظهار کرد: گسترش طرح مزبور با همکاری دهیاران در مناطق روستایی واجد شرایط گلستان ادامه دارد که پیش […]

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: با هدف ارتقا و بهبود ضریب امنیت و پیشگیری و کاهش از سرقت ۵۶۵ روستای اولویت‌دار استان به ۲ هزار و ۲۸۶ دستگاه دوربین نظارتی مجهز است.
سیدکمال محب‌حسینی اظهار کرد: گسترش طرح مزبور با همکاری دهیاران در مناطق روستایی واجد شرایط گلستان ادامه دارد که پیش بینی انجام شده نصب دوربین نظارتی برای ۷۵۸ روستا در استان است.
حسینی با اشاره به این که ۴۶.۶ درصد از جمعیت استان گلستان روستایی بوده و طی چند سال اخیر مهاجر به روستاهای استان به خاطر افزایش خدمات رفاهی در این مناطق توسط دستگاه‌های مرتبط افزایش یافته است، افزود: این اداره کل با همکاری دستگاه‌های مرتبط (۳۷ دستگاه)، اجرای طرح‌های فنی و عمرانی، اقتصادی و اجتماعی با جدیت در دست پیگیری و اجرا دارد.
به گفته وی، اجرای طرح ۱۱۰ روستا به عنوان مدل توسعه و پیشرفت، شناسایی و حمایت از طرح‌های گردشگری در ۱۸۰ روستا، محرومیت زدایی از مناطق روستایی، توسعه طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل با همکاری دستگاه‌های مرتبط در استان بوده تا دسترسی روستاییان منطقه به خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله آب سالم و بهداشتی افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: نظارت بر اجرای ۷۵۸ طرح روستایی، اجرای هزار و ۸۱۲ طرح عمرانی با اعتبار ۲ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال، تحویل ۱۰ دستگاه خودرو پسماند به دهیاری های واجد شرایط به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و اجرای طرح‌های زیرسازی و آسفالت به مساحت یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از جمله فعالیت‌های انجام شده از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در این استان است.
محب حسینی ادامه داد: گلستان ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۹۱۸ روستای آن با جمعیت ۸۳۱ هزار و ۴۶۲ نفر دارای دهیاری است.
براساس داده‌های آماری اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان، بیشترین جمعیت روستانشین استان با ۸۴ درصد در مراوه‌تپه، ۶۸ درصد در آق‌قلا، ۶۴ درصد در کلاله، ۶۳ درصد در گالیکش، ۶۰ درصد در مینودشت، ۵۸ درصد در رامیان، ۵۶ درصد در گنبدکاووس، ۴۷ درصد در گمیشان، ۴۴ درصد در کردکوی، ۴۳ درصد در هر یک از شهرستان‌های آزادشهر و علی‌آبادکتول، ۴۱ درصد در بندرگز، ۳۲ درصد در ترکمن و ۲۳ درصد در گرگان است.
اقتصاد اصلی روستاییان گلستان برپایه کشاورزی استوار بوده و به گفته مسوولان جهادکشاورزی، ۲۴ درصد از درآمد ناخالص استان از بخش کشاورزی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 19 =

کلید مقابل را فعال کنید