کد خبر:14332
پ

راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون کمک به رفع عقب ماندگی گلستان

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه با راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون کمک به رفع عقب ماندگی گلستان خواهد شد،گفت: زیر ساخت های منطقه آزاد اینچه برون را باید دولت هر چه سریعتر با جذب سرمایه گذار در این منطقه ایجاد کند تا بیشترین جهش در توسعه […]

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با بیان اینکه با راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون کمک به رفع عقب ماندگی گلستان خواهد شد،گفت: زیر ساخت های منطقه آزاد اینچه برون را باید دولت هر چه سریعتر با جذب سرمایه گذار در این منطقه ایجاد کند تا بیشترین جهش در توسعه اقتصادی استان و کشور رخ دهد.

به گزارش تحرک نو؛ رضا مبصری در نشست خبری اظهار کرد: یکی از کارهای توسعه ای استان ایجاد منطقه آزاد اینچه برون است که با راه اندازی آن توسعه استان در سریعترین زمان ممکن اتفاق خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در منطقه آزاد اینچه برون را داشته باشند، حمایت و استقبال خواهیم کرد.

وی از تعامل دولت با بخش خصوصی خبر داد و ادامه داد: حمایت از تولید و صادرات در دولت سیزدهم روبه گسترش است.

وی اذعان کرد: اتاق بازرگانی گرگان تعامل زیادی با دستگاه‌های دولتی گلستان برای برداشتن موانع سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی، حمایت از تولید و صادرات کالا دارد.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: جهش درآمدی ساکنان گلستان نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان پیشران توسعه سرمایه‌گذاری است.

مبصری اذعان کرد: غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه، دشواری تامین منابع مالی از طریق بانک‌ها، صدور شیوه نامه‌های نوپدید در حوزه کسب و کار، ناعادلانه بودن ممیزی و دریافت مالیات و دخالت غیرمنطقی نهادهای حاکمیتی در تعیین قیمت از جمله موانع تولید و رونق اقتصادی در گلستان است.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان مهمترین بخش مشکلات استان را در بحث اشتغال و معیشت دانست و گفت: در خصوص اشتغال استان دولت دیگر ظرفیت همراهی با اشتغال را ندارد و نیازبه ورود بخش خصوصی در ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان است و برای این موضوع نیازمند نحوه تعاملات بخش خصوصی و دولت بایکدیگر هستیم.

مبصری افزود: پیشرفت سایر استان ها در ابعاد مختلف به دلیل لابی قوی آنها در پایتخت بوده و یکی از عوامل عقب افتادگی استان عدم دارا بودن قدرت لابی گری در ابعاد کلان کشور است.

 

 

گلستان ۷۵۰ عضو فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی دارد که بیشتر فعالیت فعالان اقتصادی این استان با کشورهای آسیای میانه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =

کلید مقابل را فعال کنید