کد خبر:4473
پ

در پی ارتحال حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پیامی ارتحال سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان را تسلیت گفت. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در متن این پیام آمده است: انّا للّه و انّا الیه راجعون با کمال تاسف و تاثر؛ خبر ارتحال مرجع انقلابی عالیقدر، بیدار و […]

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پیامی ارتحال سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعیان را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در متن این پیام آمده است:

انّا للّه و انّا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر؛ خبر ارتحال مرجع انقلابی عالیقدر، بیدار و مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام «حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی»، در آستانه ی میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع) که ایشان  خود از دلبستگان و منتظران آن امام موعود بود؛ غمی جانکاه و سترگ بر دل ما نهاد.

اینجانب ارتحال مدافع و زبان گویای حق و  دفاع از احکام الهی، خادم دلباخته ی آستان نبوت، امامت و ولایت، پاسبان حضرت ولی الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء را که در عمر پُر بارش همواره مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود را به بیت معظم له؛ مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و ملت ولایت مدار ایران اسلامی و بالاخص در استان گلستان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

امید در سایه ی الطاف الهی و تمسک و توجه به سیره ی نبوی، علوی، رضوی و مهدوی و گوش سپاردن  و عمل کردن به منویات حضرت امام خامنه ای در گام دوم انقلاب اسلامی و در مسیر جهاد تبیین؛ همواره پیرو مرجع عالیقدر و خادم اهل بیت (ع) و پاسدار این مرز پرگُهر باشیم.

گفتنی است، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی (متولد ۱۳۱۸ش) از مراجع تقلید شیعه و از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم  و  از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بوده است. این مرجع فقید دارای تألیفات مختلفی بوده که در قالب نرم‌افزار توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است. وی علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم، ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان و سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات اجتماعی این مرجع و فقیه انقلابی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 5 =

کلید مقابل را فعال کنید