کد خبر:14995
پ
رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

درختکاری در سطح ۲۹۳ هکتار از اراضی ساحلی خزر شناسایی شد

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال آینده ۵۳۲ هکتار از اراضی ساحلی خزر استان گلستان برای درختکاری شناسایی شده است. رسول مقسم افزود: درختکاری در سطح ۲۹۳ هکتار از اراضی ساحلی خزر شناسایی شده استان در قالب […]

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال آینده ۵۳۲ هکتار از اراضی ساحلی خزر استان گلستان برای درختکاری شناسایی شده است.


رسول مقسم افزود: درختکاری در سطح ۲۹۳ هکتار از اراضی ساحلی خزر شناسایی شده استان در قالب ۲ طرح ۱۵۰ هکتاری در بندرترکمن و ۱۴۳ هکتاری در بندرگز هدفگذاری و طی سال جاری اجرا خواهد شد.
وی اظهارکرد:درختکاری در اراضی ساحلی خزر بلامعارض استان از محل اعتبارات دولتی یا مشارکت بخش خصوصی پیگیری و اجرا می‌شود.
مقسم گفت: در این اراضی ساحلی خزر با هماهنگی کارشناسان بخش علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گونه اُکالیپتوس کاشته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در نخستین سال اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان، هشت هکتار از اراضی ساحلی خزر بلامعارض در شهرستان‌های ترکمن و بندرگز درخت گز و اُکالیپتوس زیر کشت رفت.
طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در راستای بهبود و ارتقای پوشش گیاهی اکوسیستم‌های طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز در کشور توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از سال ۱۴۰۲ در تمامی استان‌ها از جمله گلستان به اجرا درآمده است.
به گفته کارشناسان حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، احیای بیولوژیک و توسعه فضای سبز در اراضی ساحلی استان ضمن بهره‌گیری از کارکردهای زیست محیطی آن، در توسعه صنعت گردشگری نیز بسیار موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 1 =

کلید مقابل را فعال کنید