کد خبر:6894
پ

دامداران و مردم از قیمت فعلی گوشت ناراضی اند

حسن زندی به گزارش کسب و کار نیوز _ در حالی که اتحادیه‌های تولید گوشت قرمز از افزایش تولید و وجود مازاد گوشت در کشور می‌گویند و مخالف توقف صادرات گوشت هستند، اما این روزها قیمت گوشت در بازار با وجود عرضه زیاد، دوباره افزایش یافته و تناقض رشد قیمت با وجود افزایش عرضه را […]

حسن زندی به گزارش کسب و کار نیوز _ در حالی که اتحادیه‌های تولید گوشت قرمز از افزایش تولید و وجود مازاد گوشت در کشور می‌گویند و مخالف توقف صادرات گوشت هستند، اما این روزها قیمت گوشت در بازار با وجود عرضه زیاد، دوباره افزایش یافته و تناقض رشد قیمت با وجود افزایش عرضه را ایجاد کرده است.

▪️در روزهای گذشته قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش یافته و وزارت جهاد کشاورزی سعی می‌کند با توقف صادرات دام، قیمت را در بازار کنترل کند اما اتحادیه‌های تولید در کنار موافقت با صادرات، یک گام فراتر نهاده و معتقد هستند که ‌مافیای داخلی گوشت مانع صادرات دام می‌شود‌.

افشین صدر دادرس، رئیس اتحادیه دام سبک:به ازای هر ۸ کیلو خوراک، گوسفند، یک کیلو گوشت اضافه می‌کند؛ به عبارت دیگر ضریب تبدیل خوراک به گوشت هشت به یک تا ۱۰ به یک است. اگر دام زنده کیلویی ۱۲۰ هزار تومان شود فقط جبران کننده هزینه خوراک دام می‌شود.

🔹پرورش دام فقط به هزینه خوراک منتهی نمی‌شود و هزینه‌های دیگری چون دستمزد کارگر، تلفات دام، واکسن و بهداشت، حمل و نقل علوفه و دام، اجاره محل و پس‌چر غلات و مرتع به اضافه می‌شود و باید ۱۰ درصد سود دامدار را حساب کنیم؛ اگر این هزینه‌ها را به ۹۶ هزار تومان یا ۱۲۰ هزار تومان قیمت خوراک دام اضافه کنیم به قیمت تمام شده دام زنده خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

کلید مقابل را فعال کنید