کد خبر:4663
پ

خطر افزایش کودکان بیمار در دوران پساکرونا

مصطفی معین، رئیس انجمن بیماری‌های آسم و آلرژی ایران:سبک زندگی کودکان در دوران کرونا تغییر کرده و این تغییر می‌تواند منجر به کاهش سن ابتلا به برخی بــــیـــماری‌هایی شود که پیش از این در سنین میانسالی و سالمندی وجود داشته است. 🔹بی‌تحرکی یکی از عوامل خطرزاست که باعث می‌شود این گروه سنی در آینده بیشتر […]

مصطفی معین، رئیس انجمن بیماری‌های آسم و آلرژی ایران:سبک زندگی کودکان در دوران کرونا تغییر کرده و این تغییر می‌تواند منجر به کاهش سن ابتلا به برخی بــــیـــماری‌هایی شود که پیش از این در سنین میانسالی و سالمندی وجود داشته است.

🔹بی‌تحرکی یکی از عوامل خطرزاست که باعث می‌شود این گروه سنی در آینده بیشتر در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته ها ،دیابت و سرطان‌ها قرار بگیرند.

🔹تفاوت سبک زندگی در دوران کرونا آثار مخرب بـــــر کـــودکان داشته است، آنها دور از محیط آموزشی و جامعه با حذف اوقات‌فراغت و نداشتن تحرک ماه‌ها در خــــانــــــه محبوس ماندند و برخی از آنها بـــا وجود مـــشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده‌هایشان حتی با سوءتغذیه هم مواجه شدند.

🔹در دوران کرونا بسیاری از کودکان با سوگ مرگ پدر و مادر یا اقوام‌شان مواجه شدند؛ در پسا کرونا مـــا با کودکانی مواجه خواهیم بود که احتمالا عوارض جسمی و روانی ناشی از پاندمی و ابتلا به کرونا را تجربه می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شانزده =

کلید مقابل را فعال کنید