کد خبر:2459
پ

خدمات ۲ هزار تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:استان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که حدود ۲ هزار تخت مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است. به گزارش تحرک‌نو؛عبدالرضا فاضل افزود:در حال حاضر یک هزار و ۸۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۸۰ نفر به ونتیلاتور […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:استان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که حدود ۲ هزار تخت مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی است.

به گزارش تحرک‌نو؛عبدالرضا فاضل افزود:در حال حاضر یک هزار و ۸۰۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۸۰ نفر به ونتیلاتور وصل هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر بر اثر کرونا فوت کردند و شرایط مطلوبی را در شیوع ویروس نداریم.

وی گفت: گرچه کاهش نسبی نسبت به بستری‌ها داشته‌ایم اما با تجمع‌ها و عدم رعایت پروتکل‌ها به سرعت بیشتری‌ فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: ما در استان نیازمند یک سوله هستیم تا دچار مشکلات بستری به خصوص در ساعات شامگاهی نباشیم و برای این امر بیمارستان‌های قدیم علی‌آبادکتول و مینودشت را بازبینی کردیم و تلاش کردیم بتوانیم ۸۰ تخت در هر مکان را تامین کنیم.

تاکنون ۴۶۰ هزار و ۹۲۰ واکسن در استان گلستان تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: تاکنون ۴۶۰ هزار و ۹۲۰ واکسن در استان تزریق شده که ۳۸۲ هزار و ۹۰۰ واکسن دُز اول و ۷۷ هزار و ۹۷۰ نفر هر دو دُز را دریافت کردند.

ناهید جعفری تاکید کرد: تاکنون ۵۷۷ هزار دُز واکسن وارد استان شده و ۳۴ درصد واکسن‌ها در شهرها و ۲۱ درصد واکسن در روستاها تزریق شده است.

وی اضافه کرد: ۲۸ درصد واکسن‌ها در گرگان تزریق شده و برای تسریع در عملیات واکسن نیاز داریم واسکن‌های بیشتری وارد استان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در حال حاضر باید اولویت را برای تزریق دُز دوم بزاریم که در صورتی که تامین واکسن با همین سرعت پیش رفت، دچار مشکل نشویم.

لازم به ذکر است، روزانه هزاران نفر علاوه بر دریافت خدمات بستری، خدمات سرپایی را در استان دریافت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 9 =

کلید مقابل را فعال کنید