کد خبر:4645
پ

جلسه هم اندیشی دستگاه های فرهنگی ویژه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان تشکیل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با حضور جمعی از مدیران کل و مسئولان، جلسه هم اندیشی دستگاه های فرهنگی ویژه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان در صبح امروز یکشنبه 21 فروردین ماه برگزار شد. زندی به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با حضور جمعی از مدیران کل و مسئولان، جلسه هم اندیشی دستگاه های فرهنگی ویژه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان در صبح امروز یکشنبه 21 فروردین ماه برگزار شد.

زندی به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت آسمانی شدن 2 روحانی که در حادثه حرم رضوی با زبان روزه به شهادت رسیدند، گفت: استان گلستان در تاریخ 21 تا 24 اردیبهشت ماه میزبان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی افزود: در فرصت حضور نمایندگان و اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ می توان مواردی را به فراخور نیازهای فرهنگی کشور و نیز بر اساس نیازها و اولویت های استان مطرح و پیشنهاد داد که نهایتا در ادامه موارد مطروحه و مطالبات به دولت ارائه شود.

رعیت ضمن اشاره به مواردی چون وضعیت سرانه فرهنگی، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، بررسی  ونقد و ارائه پیشنهاد برای وضعیت فرهنگی کشور، گفت: این موارد از جمله موضوعاتی است که می تواند مورد توجه دستگاه های اجرایی استان برای طرح مباحث خود در فرصت حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به استان گلستان قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: مدیران کل و حاضران در این جلسه به مسائلی چون بازنگری در قوانین در خصوص موازی کاری ها، اعزام ها به عتبات عالیات، اردگاه های فرهنگ و تربیتی مورد نیاز برای دانش آموزان، وحدت اقوام و توجه به آن ها، آسیب های حوزه ی بانوان و خانواده، گردشگری فرهنگی،افکارسنجی های مردمی و رصد نیازها و اولویت ها از جمله مواردی که از سوی حاضران در جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد رعیت در پایان با تاکید بر ضرورت مطالعه و مداقه مدیران فرهنگی و مسئولان و حاضران در جلسه به محتوای منتشره از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره وظایف، اختیارات و اولویت های پیشنهادی کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: شایسته است بومی سازی نظام مسائل کمیسیون فرهنگی ، رصد وضع موجود و وضع مطلوب، توجه به صنایع خلاق و تدوین کتابچه ی از اولویت های استان و شاخص ها و نیازها مورد نظر و توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید