کد خبر:2777
پ

تعیین شعب ویژه رسیدگی سریعتر به پرونده های سرقت

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:با هدف سختگیری بر سارقان شعب ویژه برای رسیدگی زودتر به پرونده های سرقت تشکیل شد. حیدر آسیابی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان بر برخورد سخت گیرانه با سارقان تاکید کرد و اظهار کرد:شعب تخصصی در دادسراها،دادگاه ها و محاکم تجدید نظر استان برای رسیدگی قاطع به پرونده […]

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:با هدف سختگیری بر سارقان شعب ویژه برای رسیدگی زودتر به پرونده های سرقت تشکیل شد.

حیدر آسیابی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گلستان بر برخورد سخت گیرانه با سارقان تاکید کرد و اظهار کرد:شعب تخصصی در دادسراها،دادگاه ها و محاکم تجدید نظر استان برای رسیدگی قاطع به پرونده های سرقت در نظر گرفته ایم.

آسیابی افزود:محکومان سابقه دار سرقت در زندان ها هم از آیین نامه ها و دستورالعمل های اعطای تسهیلات شامل عفو،تخفیف و مرخصی تا پایان دوران محکومیت خود مستثنی هستند.

وی به بهره مندی از ظرفیت بسیج برای کاهش سرقت در استان هم اشاره کرد و افزود:در قالب تفاهم نامه سه جانبه دادگستری،نیروی انتظامی و بسیج،گشت های شبانه رضویون در محله ها به ویژه مناطق پرخطر بیشتر می شود.

وی استفاده از نگهبان محله را یکی دیگر از راهکارهای کاهش سرقت عنوان کرد و گفت:کاهش سرقت و جرم نیاز به مشارکت همه مردم دارد و امیدواریم در این بخش فعال تر وارد عمل شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه درباره مشکلات عشایر استان هم که در این جلسه به آن پرداخته شد گفت:قرار شد نیاز ها و مشکلات عشایر استان به تفکیک دستگاه ها مشخص و برای رفع به آنان ابلاغ شود، دادگستری هم عملکرد این دستگاه ها را بررسی و برای مدیرانی که وظایف قانونی خود در قبال عشایر را انجام ندهند پرونده ترک فعل تشکیل می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =

کلید مقابل را فعال کنید