کد خبر:5630
پ

بکارگیری ٩١٧  وکیل تسخیری و معاضدتی سال گذشته گلستان 

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان روز (چهارشنبه ١٢ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: در سال گذشته ۴٠١ مشاوره تلفنی و حضوری از سوی کانون وکلای گلستان انجام شد. «غلامرضا اتحادیه»افزود: در چهار ماهه اول سال یکصدوپنجاه مشاوره حضوری و ۲۵ مشاوره تلفنی انجام شد. وی افزود: تعداد 917 فقره پرونده های تسخیری […]

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان روز (چهارشنبه ١٢ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: در سال گذشته ۴٠١ مشاوره تلفنی و حضوری از سوی کانون وکلای گلستان انجام شد.

«غلامرضا اتحادیه»افزود: در چهار ماهه اول سال یکصدوپنجاه مشاوره حضوری و ۲۵ مشاوره تلفنی انجام شد.

وی افزود: تعداد 917 فقره پرونده های تسخیری و 79 فقره انجام شد ودر چهار ماهه امسال نیز 79 فقره پرونده های تسخیری و معاضدتی بوده است.

اتحادیه اظهارکرد: ۱۵۸ فقره پرونده به دادسرای انتظامی استان وارد شد که از این تعداد ۷۵ فقره منجر به صدور رای و ۸۳ فقره در حال رسیدگی است.

وی افزود:  ۶۰ فقره پرونده در چهار ماهه امسال نیز،به دادسرای انتظامی گلستان وارد شده که چهار پرونده منجر به صدور رای شد و ۵۶ فقره نیز در حال رسیدگی است.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۸۰ وکیل پایه یک، یک وکیل پایه دو، یک وکیل تعلیق شده، ۶۹ کارآموز کانون، ٧ کارآموز مهمان و ۱۰ وکیل بازنشسته در استان وجود دارد.

وی در خصوص تصویب لایحه مبنی بر کسب و کار قرار دادن وکالت، گفت: این امر خلاف قانون است و حقوق مردم در این مصوبه نادیده گرفته شده است.

اتحادیه با تاکید بر اینکه باید نمایندگان و رئیس قوه قضائیه در این زمینه بازنگری کنند، افزود: بر اساس این مصوبه، سالانه باید ۲۵ هزار وکیل جذب شوند،  در حالی که در کل شکل گیری کانون وکلا، ۶۰ هزار وکیل در کشور داشتیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

کلید مقابل را فعال کنید