کد خبر:4786
پ

بزرگترین رودخانه در معرض انقراض جهان

📌بزرگترین رودخانه در معرض انقراض جهان / زندگی ۴۰ میلیون امریکایی در معرض خطر است 🔹انقراض رودخانه‌ها در امریکا می تواند زندگی چند ده میلیون شهروند این کشور را در معرض خطر و تغییر الگوی زندگی و حتی جابجایی جغرافیایی جمعیتی قرار دهد. 🔹سی‌ان‌ان نوشت: «گروه حفاظت از رودخانه‌های امریکایی» از شمال غربی اقیانوس آرام […]

📌بزرگترین رودخانه در معرض انقراض جهان / زندگی ۴۰ میلیون امریکایی در معرض خطر است

🔹انقراض رودخانه‌ها در امریکا می تواند زندگی چند ده میلیون شهروند این کشور را در معرض خطر و تغییر الگوی زندگی و حتی جابجایی جغرافیایی جمعیتی قرار دهد.

🔹سی‌ان‌ان نوشت: «گروه حفاظت از رودخانه‌های امریکایی» از شمال غربی اقیانوس آرام تا آلاباما، مشغول مطالعه بر روی رودخانه‌های در حال نابودی در سراسر ایالات متحده هستند. اخیرا این گروه مشغول جمع آوری فهرستی از 10 رودخانه در خطر انقراض در سراسر امریکا هستند.
🔹مت رایس، مدیر گروه برنامه حوضه آبریز کلرادو به سی‌ان‌ان گفت: شیوه‌های منسوخ شده مدیریت آب در حوضه آبریز رودخانه کلرادو و همچنین تغییرات آب و هوایی باعث شده تا رودخانه کلرادو در صدر فهرست رودخانه هایی باشد که با خطر نابودی کامل و غیرقابل احیا مواجه هستند.

🔹رودخانه کلرادو آب آشامیدنی و همچنین کاشورزی و صنعتی را برای بیش از ۴۰ میلیون شهروند امریکایی در غرب این کشور تامین می‌کند. از همین رو اگر این رودخانه منقرض شود زندگی این ۴۰ میلیون نفر بحران‌های جدی مواجه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید