کد خبر:3943
پ

برنج همچنان رکوردهای گرانی را می‌شکند

کسب و کار نیوز (_ گرانی برنج در فروشگاههای خرده فروشی و فروشگاههای زنجیره ای همچنان ادامه دارد. بسیاری از دست اندرکاران بازار معتقدند عده ای دلال، سودجو و عمده فروش در شمال کشور اقدام به گران‌فروشی و انتشار شایعاتی مبنی بر گرانی این محصول می کنند که باید این موضوع توسط مسوولان امر پیگیری […]

کسب و کار نیوز (_ گرانی برنج در فروشگاههای خرده فروشی و فروشگاههای زنجیره ای همچنان ادامه دارد. بسیاری از دست اندرکاران بازار معتقدند عده ای دلال، سودجو و عمده فروش در شمال کشور اقدام به گران‌فروشی و انتشار شایعاتی مبنی بر گرانی این محصول می کنند که باید این موضوع توسط مسوولان امر پیگیری شود.

▪️رئیس اتحادیه برنج و خواربار اصفهان با اشاره به گرانی برنج ایرانی گفت: فعلاً به نظر نمی‌رسد که قیمت برنج کاهش یابد. باید منتظر کشت برنج سال آینده باشیم تا با توجه به شرایط برداشت و میزان هزینه‌ها، قیمت آن تعیین شود.

▪️حسن تقی‌زاده، رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل نیز می گوید: مافیای برنج داخلی و صاحبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای که برنج در حجم بالا خریداری و آن را دپو کرده‌اند می‌خواهند قیمت برنج داخلی را تا پایان سال به کیلویی 100 هزار تومان هدایت کنند.

✅حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

🔹چند عامل اساسی در افزایش شدید قیمت برنج ایرانی در هفته‌های گذشته نقش داشته است. هر ساله بر اساس یک دستورالعمل کاملا اشتباه از ابتدای مرداد تا ابتدای دی ماه واردات هرگونه برنج خارجی به داخل کشور ممنوع می‌شود.

🔹آن هم در صورتی که برنج ایرانی می‌تواند تنها یک سوم از نیاز بازار کشور را تأمین کند و برای تأمین مابقی نیاز کشور واردات برنج ضرورت دارد. اما هرساله این ممنوعیت پنج ماهه تحت برخی فشارها اجرا می‌شود. اجرای این ممنوعیت و وارد نشدن حتی یک کیلو برنج به کشور باعث اوج گرفتن سودجویی و گرانفروشی میان تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =

کلید مقابل را فعال کنید