کد خبر:6832
پ

بحران کمبود پزشک متخصص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:کشوردر حوزه پزشکان متخصص، فوق تخصص و پزشکان عمومی با بحران مواجه شدیدی مواجه است که این مسئله گریبان ما را هم گرفته و در مرکز ناباروری با کمبود نیروهای تخصصی دست و پنجه نرم می‌کنیم. به گزارش تحرک نو؛سعید گلفیروزی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در کشور ۲۵ […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:کشوردر حوزه پزشکان متخصص، فوق تخصص و پزشکان عمومی با بحران مواجه شدیدی مواجه است که این مسئله گریبان ما را هم گرفته و در مرکز ناباروری با کمبود نیروهای تخصصی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
به گزارش تحرک نو؛سعید گلفیروزی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در کشور ۲۵ درصد زوجین نابارور هستند وگاها در برخی استانها به ۴۰ درصد هم رسیده است ودر بخش ناباروری تنها یک مرکز در گلستان وجود دارد در حالی که استان‌های همجوار ما چندین مرکز دولتی و خصوصی دارند.
وی با اشاره به قانون جمعیت جوانی مصوب ۱۴۰۰ یادآور شد: بدنبال اجرایی شدن قوانین جمعیت جوانی در استان گلستان هستیم به همین منظور ضمن تجهیز مرکز ناباروری نهال از نیروهای فوق تخصص در این مرکز دعوت بکار شده است.
وی تاکید کرد: مرکز نهال به عنوان تنها مرکز ناباروری در استان گلستان در حال فعالیت است اما سرعت قابل قبولی ندارد به همین منظور نیازمند ورود بخش خصوصی هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: تاکنون در استان گلستان؛ بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی مرکز ناباوری پیشقدم نشده است در حالی که در استان مجاور شاهد مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی چند مرکز ناباروری هستیم.
گلفیروزی بیان کرد:کشور با معضل پیری جمعیت روبه‌رو است که قاعده هرم جمعیتی رو به کوچک شدن و میانه هرم در حال بزرگ شدن است که در صورت تداوم این روند، برای ۱۰ تا ۲۰ سال آینده به کشور پیر تبدیل می‌شود.
وی اذعان کرد: با فعالیت تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و جهاد تبیین که توسط آحاد جامعه انجام می‌شود وضعیت کشور در حوزه جمعیتی بهبود یابد و متوسط نرخ باروری در استان گلستان بالاتر از متوسط کشوری است اما در شهرستان‌های مختلف توازن وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، جمعیت را یکی از ملاک‌های پیشرفت کشور دانست و یادآور شد: جمعیت سالم، باسواد و توانمند خیلی مهم است، ما کشور بزرگی داریم که ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد اما با کاهش باروری و رشد جمعیت، جمعیت میانسال تبدیل به جمعیت سالمند می‌شود که باید برای درمان ناباروری و جایگزینی جمعیت جوان تدبیری اتخاذ شود.
گلفیروزی از استقرار و نصب اولین دستگاه MRI دولتی در گنبدکاووس خبر دادوگفت:اولین دستگاه فوق پیشرفته MRI زیمنس در بیمارستان مطهری گنبدکاووس مستقر و در دهه فجر سالجاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به موانع احداث بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی گنبدکاووس افزود: با تامین زمین برای ساخت این مرکز درمانی، مشکل ساخت آن هم درآینده نزدیک حل خواهد شد.
وی با اشاره به روند احداث بیمارستان کودکان آیت الله طالقانی گرگان افزود: بیمارستان کودکان طالقانی در مساحت ۱۳ هزار مترمربع در اواخر سال گذشته کلنگ زنی شد و هم اکنون در مرحله فونداسیون است که تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد.
گلفیروزی با اشاره به تبدیل وضعیت کارکنان روزمزد در دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطر نشان کرد: برای تبدیل وضعیت و جذب نیروهای روزمزد دانشگاه، منتظر موافقت و تصویب هیات امنای وزارتخانه هستیم و در صورت تصویب، روند تبدیل وضعیت تمامی کارکنان روزمزد انجام خواهد شد.
در حال سقوط در سیاه چاله جمعیتی هستیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید