کد خبر:2336
پ

بازدید رییس کل دادگستری استان گلستان از محاکم گرگان

رییس کل دادگستری گلستان در بازدید خود از شعب دادگاه های عمومی و انقلاب گرگان بر اتقان آرا تاکید کرد .حیدر آسیابی گفت: آرای محاکم اگر مستند ؛مستدل و بر اساس مبانی قانونی صادر شود حتی اگر به نفع طرفین هم نباشد ،رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت.رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان […]

رییس کل دادگستری گلستان در بازدید خود از شعب دادگاه های عمومی و انقلاب گرگان بر اتقان آرا تاکید کرد .
حیدر آسیابی گفت: آرای محاکم اگر مستند ؛مستدل و بر اساس مبانی قانونی صادر شود حتی اگر به نفع طرفین هم نباشد ،رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود خواستار اعمال سیاست های کاهش جمعیت کیفری ، هنگام صدور آرا از سوی قضات هم شد و افزود: خوشبختانه نهادها و تاسیسات حقوقی خوبی برای صدور آرای جایگزین حبس در قانون پیش بینی شده است و انتظار داریم همکاران قضایی از این ظرفیت قانونی بیشتر استفاده کنند .
آسیابی گفت: زندان باید برای مجرمانی باشد که بیرون بودن آن ها برای جامعه خطرناک است .
رفتار مناسب و با حوصله با مراجعان دیگر توصیه امروز رئیس کل دادگستری گلستان بود.
حیدر آسیابی گفت: کار زیاد ، نباید اثر بدی بر رفتار ما با مردم داشته باشد .
اسیابی افزود: شنیدن حرف مردم و توضیح فرآیندهای قانونی به زبان ساده برای آنان از مصادیق تکریم ارباب رجوع است .
رئیس کل دادگستری گلستان در بازدید امروز خود با حضور در جلسه دادرسی الکترونیک یکی از شعب دادگستری گرگان از اختصاص سیستم های جدید برای افزایش دادگاههای الکترونیک در این مجتمع خبر داد و گفت: جلوگیری از رفت و آمد غیرضروری مردم در شرایط کرونا ، کاهش هزینه طرفین پرونده و حرکت به سمت هوشمند سازی فرآیندهای قضایی از مزایای افزایش دادگاه های الکترونیک است .
رئیس کل دادگستری گلستان پس از دیدار و گفتگو با قضات دادگستری گرگان، از دفاتر شعب هم بازدید و صحبت های کارکنان درباره مشکلات و نیازهای آنان را شنید و برای تسهیل در امر دادرسی الکترونیکی محاکم؛ دستورهای لازم برای تامین نیازمندی های مجموعه را صادر کرد.
مراجعان به دادگستری گرگان هم امروز در راهروهای این مجتمع درخواست های حقوقی و قضایی خود را با رئیس کل دادگستری استان در میان گذاشتند .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری كل استان گلستان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 2 =

کلید مقابل را فعال کنید