کد خبر:14034
پ
عضو هیات علمی دانشگاه حقوق گلستان عنوان کرد؛

ایجاد ۴۵ چالش با تصویب قانون تسهیل

عضو هیات علمی دانشگاه حقوق گفت:تصویب و اجرای قانون تسهیل ۴۵ چالش برای چهار گروه قوه قضاییه در حوزه های مختلف قضایی ایجاد خواهد کرد که ۱۴ مورد آن مشکل برای قوه قضاییه دربرخواهد داشت. دکتر نعیمی در گفتگو با خبرنگار تحرک نو؛با بیان اینکه دومین سال است که از اجرای قانون تسهیل می گذرد، […]

عضو هیات علمی دانشگاه حقوق گفت:تصویب و اجرای قانون تسهیل ۴۵ چالش برای چهار گروه قوه قضاییه در حوزه های مختلف قضایی ایجاد خواهد کرد که ۱۴ مورد آن مشکل برای قوه قضاییه دربرخواهد داشت.

دکتر نعیمی در گفتگو با خبرنگار تحرک نو؛با بیان اینکه دومین سال است که از اجرای قانون تسهیل می گذرد، افزود: بالاترین تمایل و رغبتی که با اجرای این قانون اتفاق خواهد افتاد، باعث خواهد شد که قضات و کارکنان دادگستری در امتحان وکالت شرکت کنند و حتی با نمره منفی پذیرفته شوند و قضات در اجرای حکم ضعیف تر شوند و بدلیل ضعف خود نسبت به وکلا بدبینی وعدم اعتماد ایجاد شود.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح قانون تسهیل در بحث های نظارتی کار و آموزش وکلا با مشکل مواجه خواهیم شد و کارآموزان در آینده با بیکاری مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: از دیگر چالشها فروپاشی اعتماد نسبت به وکلا خواهد بود که سطح علمی وکلا در اذهان عمومی بسیار پایین خواهد آمد ودانشجویی که زمانی تلاش می کرد سطح خود را بالا ببرد با تصویب این قانون سطح علمی اش پایین خواهد امد.

عضو کانون وکلا گلستان گفت: در آزمون وکالت سال گذشته ۱۵۹ نفرو امسال ۲۷۴ نفر پذیرفته شدند که طی دوسال گذشته رشد ۱۰ برابری را داشته است.

نعیمی افزود: نرخ قبول شدگانی که در ازمون ۱۰ سال گذشته استخراج شدند ۳ درصد قبولی بوده که اکنون این رقم در استان به ۱۲ درصد رسیده است که این یک آمار تکان دهنده ای است که از سال ۹۲ تا ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفته که قبل از قانون تسهیل ۶۰ درصد کل وکلایی بوده که در ۱۰ سال گذشته در گلستان پذیرفته شده اند و برای استان ۴۰ درصد برای ۸ سال گذشته بوده است.

وی خواستار یک چهارم اصلاح قانون تسهیل شد و تصریح کرد: طبق پژوهش های صورت گرفته درخواست خود را به کمیسیون حقوقی،قضایی مجلس ارجاع دادیم که با توجه به اینکه با اجرای قانون تسهیل سطح علمی وکلا پایین آمده که ملاک هایی را در جهت این موضوع در نظربگیرند و هر فردی که در آزمون وکالت پذیرفته می شود حداقل ۲۵ درصد از تمامی دروس را زده باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

کلید مقابل را فعال کنید