کد خبر:8043
پ

اگر مدیری به شرح وظایف خود به هر دلیلی درست عمل نکند باید تحت پیگیر قرار گیرد

عبدالله آقاعلیخانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری گنبدکاووس اظهارکرد:مهمترین وظیفه سازمان بازرسی به عنوان بخشی از قوه قضاییه  نظارت بر عملکرد مدیران دانست وی افزود: در گذشته این گلایه مطرح بود که مدیرانی که کار می‌کنند مورد نقد قرار می‌گیرند و مدیرانی که کاری نمی‌کنند پاسخگوی چیزی هم نیستند که تا حدودی می‌تواند نقد […]

عبدالله آقاعلیخانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری گنبدکاووس اظهارکرد:مهمترین وظیفه سازمان بازرسی به عنوان بخشی از قوه قضاییه  نظارت بر عملکرد مدیران دانست

وی افزود: در گذشته این گلایه مطرح بود که مدیرانی که کار می‌کنند مورد نقد قرار می‌گیرند و مدیرانی که کاری نمی‌کنند پاسخگوی چیزی هم نیستند که تا حدودی می‌تواند نقد درستی باشد.

وی همچنین درخصوص رویکرد قوه قضایه مقابله با ترک فعل مدیران و کارکنان و پیگیری آن است اظهارکرد:  اگر مدیری به شرح وظایف خود به هر دلیلی درست عمل نکند باید تحت پیگیر قرار گیرد و مدیران اگر می‌خواهند مشمول پیگیری قضایی و انتظامی قرار نگیرند باید با مشورت و مطالعه، نسبت به مقررات حوزه کاری‌شان آگاه باشند.

مدیرکل بازرسی گلستان افزود:  انتخاب مشاوران و مدیران میانی آگاه از دیگر عوامل کمک کننده به مدیران برای داشتن عملکرد درست خواهد بود.

وی افزود: یک مدیر باید کلیات قوانین را بداند و در جزییات هم می‌تواند مسوولان امینی را در کنار خود داشته باشد زیرا بر اساس قوانین اداری مدیران می‌توانند برخی از وظایف را به معاون و سایر مسوولان واگذار کنند اما این تفویض اختیار مانع از تحقق مسوولیت مدنی، انتظامی و کیفری آنان نخواهد بود.

آقاعلیخانی، نظارت مستمر را به عنوان یکی از وظایف مدیریتی برشمرد وافزود:: اگر یک مدیر به مجموعه خودش نظارت کافی نداشته باشد و این مساله منتهی به تخلفات و جرائمی شود ممکن است مدیر هم به دلیل عدم نظارت تحت تعقیب قضایی قرار گیرد.

وی افزود: فعال کردن ادارات بازرسی و حراست‌ها نقش مهمی در تقویت نظارت دارد چرا که یکی از وظایف اصلی حراست دقت بر رعایت قوانین اداری و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در ادارات و پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: در قوانین متعدد آمده که بازرسان، دستگاه‌های حفاظتی و حراست ادارات مکلف هستند وقوع جرائم و تخلف را به دستگاه‌های صالح قضایی و اداری گزارش کنند و انجام ندادن این مهم تخلف از سوی مدیر حراست تلقی می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 6 =

کلید مقابل را فعال کنید