کد خبر:6891
پ

انباشت میوه برای شب یلدا

کسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=903046)_ گرانی میوه و آجیل امسال تمام اقشار را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کمرنگ شدن شور و هیجان شب یلدا در سطح جامعه شده است. چند روزی بیشتر تا پایان فصل پاییز و فرارسیدن بلندترین شب سال که بزرگداشت آن، یکی از رسومات قدیمی ایرانیان است، باقی نمانده […]

کسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=903046)_ گرانی میوه و آجیل امسال تمام اقشار را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کمرنگ شدن شور و هیجان شب یلدا در سطح جامعه شده است. چند روزی بیشتر تا پایان فصل پاییز و فرارسیدن بلندترین شب سال که بزرگداشت آن، یکی از رسومات قدیمی ایرانیان است، باقی نمانده و به رسم هر ساله، برخی بازارها از تب و تاب بیشتری برخوردار هستند؛ اما آنگونه که فروشندگان می‌گویند بازار بی‌رمق است؛ هر چند چشم امید آنها به شب‌های پایانی منتهی به یلدا است؛ اما به هرحال، بازار از رونق همیشگی برخوردار نیست.

▪️قیمت‌های سر به فلک کشیده اجناس از جمله میوه در شب یلدا باعث شده مردم نتوانند مانند گذشته به خرید میوه بپردازند و ظاهرا این شرایط هر سال بدتر می‌شود. گرانی میوه و آجیل تقریبا تمام اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده و شب یلدا، طولانی ترین شب سال که از آداب و رسوم قدیم ایرانیان است، متاثر از این نابسامانی در بازار کمرنگ تر از سال های گذشته خود را نمایان کرده است.

✅رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران:

🔹برای تامین میوه شب یلدا با مشکلی مواجه نیستیم و اگر این جشن زمستانه ۱۰ روز هم ادامه پیدا کند میادین میوه، انباشته از انواع محصولات است.

🔹خوشبختانه امسال معضلاتی مانند آفت زدگی محصولات و از بین رفتن آنها را نداشتیم و کمبودی از ابتدای سال در میادین تره بار وجود نداشت. هر سال با ورود میوه‌های به اصطلاح نوبرانه و کمبود آنها با نرخ‌های غیرواقعی رو به رو بودیم که در سال جاری با توجه به برنامه ریزی های انجام شده شاهد این پدیده در بازار میوه و تره بار نبودیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید