کد خبر:5262
پ

امنیت اجتماعی، سلامت جامعه و همدلی بین مردم از برکات اقامه‌نماز جمعه است

امنیت اجتماعی، سلامت جامعه و ایجاد همدلی بین مردم از برکات اقامه نماز جمعه است. در دوران جنگ همین نمازهای جمعه بودند که مردم را بسیج و به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و امروز هم در مواقع حساس در کنار مردم هستند. آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز «پنجشنبه ٣٠ تیر» در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان که […]

امنیت اجتماعی، سلامت جامعه و ایجاد همدلی بین مردم از برکات اقامه نماز جمعه است. در دوران جنگ همین نمازهای جمعه بودند که مردم را بسیج و به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و امروز هم در مواقع حساس در کنار مردم هستند.

آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز «پنجشنبه ٣٠ تیر» در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان که به‌مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و همزمان در گرگان از ابتکار عمل فرمانداری گرگان قدردانی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان برگزاری این جلسه را در مصلی وحدت گرگان  «مبارک» توصیف کرد و گفت: این مکان به علت حضور بندگان خدا در روزهای جمعه و اقامه نماز، ارزشمند است و مردم در این فضا نسبت به مسائل اعتقادی، سیاسی و اجتماعی آگاهی پیدا می‌کنند.

وی در ادامه نمازجمعه را از برکات جایگاه ولایت فقیه در کشور دانست و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، در رأس حکومت، امام عادل قرار گرفت که دستور به اقامه نمازجمعه دادند. در 5 مرداد سال 1358 در تهران، آن عالم مجاهد آیت‌الله طالقانی نمازجمعه را اقامه کرد و همان روز گرگان تنها شهری بود که همزمان با تهران، نمازجمعه در آن اقامه شده بود.

آیت‌الله نورمفیدی آیه‌ای از سوی مبارکه جمعه قرائت کرد و گفت: در این آیه خداوند تأکید بر برکات نمازجمعه برای جامعه اسلامی دارد. امنیت اجتماعی، سلامت جامعه و ایجاد همدلی بین مردم از برکات اقامه نماز جمعه است. در دوران جنگ همین نمازهای جمعه بودند که مردم را بسیج و به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و امروز هم در مواقع حساس در کنار مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) است، افزود: شخصیت امام خمینی (ره) و طبع انقلاب اسلامی به گونه‌ای نبوده و نیست که از هدفی که تعیین کرده است، دست بکشد. امام خمینی (ره) اعتراض خود را به شاه معدوم از ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی شروع کرد اما آنطور نبود که با عقب‌نشینی حکومت، امام راحل از اهداف خود عقب بنشیند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید