کد خبر:4700
پ

امسال ۱۱ هزار خانه ایمن و مقاوم در روستاها ساخته می‌شود

مدیرکل بنیادمسکن گلستان در جلسه قرارگاه استانی طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار گلستان: حسینی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۱۱ هزار واحدمسکونی در روستاهای استان گلستان گفت: تا کنون برای ۹ هزار و ۱۳۱ متقاضی، نقشه اجرایی تهیه و پروانه صادر و از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده به […]

مدیرکل بنیادمسکن گلستان در جلسه قرارگاه استانی طرح نهضت ملی مسکن با حضور استاندار گلستان:

حسینی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ۱۱ هزار واحدمسکونی در روستاهای استان گلستان گفت: تا کنون برای ۹ هزار و ۱۳۱ متقاضی، نقشه اجرایی تهیه و پروانه صادر و از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده به بانک‌ها ارسال و ۵ هزار و ۳۸۳ فقره به عقد قرارداد بانکی منجر شده است.

زندی به گزارش روابط عمومی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گلستان، مهندس سیدمحمد حسینی در نخستین جلسه قرارگاه اجرای طرح نهضت ملی مسکن با گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیادمسکن اظهار کرد: از افتتاح حساب ۱۰۰ با نگاه حکمیانه امام خمینی (ره) تا کنون شاهد اقدامات خوب بنیادمسکن به عنوان نهادی مردمی و انقلابی بوده‌ایم. بنیادمسکن در زمینه محرومیت‌زدایی و توسعه و عمران روستایی در کنار همه دولت‌ها حضور داشته و بازوی اجرایی آنها بوده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح قرار است در مدت ۴ سال حدود ۹۴ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود که ۲۸ هزار واحد آن در روستاها و بقیه در شهرها خواهد بود.

وی افزود: تولی‌گری این طرح در همه روستاها و ۲۶ شهر زیر ۲۵ هزار خانوار استان برعهده بنیادمسکن است. تعهد سالانه ما در روستاها ساخت ۷ هزار واحد مسکونی است اما ما برای سال نخست طرح نهضت ملی مسکن احداث ۱۱ هزار واحد را برنامه‌ریزی کردیم.

حسینی توضیح داد: حدود ۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی، ۲ هزار واحد مسکن محرومان و همچنین ۴ هزار واحد مسکن جوانان ساخته می‌شود.

وی با اشاره به طراحی سامانه ثبت تقاضای مسکن در حوزه روستایی و ثبت نام ۱۷ هزار نفر در این سامانه گفت: حدود ۱۰ هزار متقاضی در روستاها و ۷ هزار نفر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر متقاضی بودند که در حال پالایش هستیم.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان افزود: تا کنون برای ۹ هزار و ۱۳۱ متقاضی، نقشه اجرایی تهیه و پروانه صادر شده است. از این تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده به بانک‌ها ارسال و ۵ هزار و ۳۸۳ فقره به عقد قرارداد بانکی منجر شده است.

وی با اشاره به وقفه ۲، ۳ ماهه در پرداخت تسهیلات بانکی از بانک‌ها خواست تا نیمه خردادماه امسال، انعقاد بانکی همه پرونده‌های ارسالی را صادر کنند تا بتوان این عقب افتادگی را جبران کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

کلید مقابل را فعال کنید