کد خبر:7651
پ

افزایش ۲۳ درصدی نرخ سود به توقف خروج پول از بانکها منجر خواهد شد؟

کامران ندری، اقتصاددان: 🔹بانک مرکزی در اقدامی منفعلانه نرخ سود را افزایش داد. چراکه بانکها از مدتها قبل اقدام به افزایش نرخ سود کرده بودند. بانکها هم البته از روی ناچاری دست به چنین اقدامی زدند. 🔹اما به هر ترتیب این اقدام موجب شد بانک مرکزی نیز راهکاری جز همراهی با سیستم بانکی نداشته باشد. […]

کامران ندری، اقتصاددان:

🔹بانک مرکزی در اقدامی منفعلانه نرخ سود را افزایش داد. چراکه بانکها از مدتها قبل اقدام به افزایش نرخ سود کرده بودند. بانکها هم البته از روی ناچاری دست به چنین اقدامی زدند.

🔹اما به هر ترتیب این اقدام موجب شد بانک مرکزی نیز راهکاری جز همراهی با سیستم بانکی نداشته باشد. این در حالی است افزایش نرخ سود در بانکها بیشتر از میزان تعیین شده در بخش نامه فعلی منتشر شده است.

🔹این میزان افزایش به عقیده بنده یک واکنش انفعالی از سوی بانک مرکزی است. چراکه بانکها با موج برداشت از سپرده های بلندمدت مواجه شدند و نیاز بانکها به پول بانک مرکزی افزایش پیدا کرد. به عبارتی راهکار دیگری برای بانکها جهت حفظ نقدینگی وجود نداشت.

🔹بانکها برای اینکه بتوانند انگیزه مردم و مشتریان را برای توقف برداشت موجودی حساب های بلندمدت افزایش دهند از حدود یک ماه گذشته به افزایش نرخ بهره به صورت غیررسمی اقدام کردند.

ادامه مطلب https://kasbokarnews.ir/1401/11/11/ کسب وکار نیوز

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهار =

کلید مقابل را فعال کنید