کد خبر:8415
پ

افزایش یک‌ میلیون و ۷۷۵ هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲/

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» پس از پایان سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 🔹 بعد از برگزاری چندین نشست کارشناسی در کمیته مزد و جلسات متراکم شورای عالی کار با حضور «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت، در نهایت با اجماع و […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» پس از پایان سیصد و چهاردهمین نشست شورای عالی کار و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:

🔹 بعد از برگزاری چندین نشست کارشناسی در کمیته مزد و جلسات متراکم شورای عالی کار با حضور «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت، در نهایت با اجماع و اتفاق آراء میزان افزایش حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

🔹 معدل افزایش حداقل حقوق و دستمزد برای حداقل‌بگیران کارگری ۲۷ درصد و برای سایر سطوح ۲۱ درصد افزایش پیدا کرد.

🔹 حداقل مزد ماهانه کارگر بدون‌سابقه و مجرد با ۲۷ درصد افزایش به ۷ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان رسید و بر این اساس میزان سایر سطوح مزدی نیز تا ۲۱ درصد به‌اضافه‌ی روزانه ۸۳/۵۹۶ ریال آخرین مزد سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرد.

🔹 براساس تصمیم شورای عالی کار، پایه مزد ماهانه کارگران از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ تومان رسید. همچنین بُن کارگری به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت در شرایطی که امسال مبلغ بن کارگری ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن ۶۵۰ هزار تومان بود.

🔹 میزان افزایش حقوق کارگران با رویکرد رونق تولید و اشتغال‌آفرینی تصویب شد. این مصوبه در راستای ایجاد تعادل در حداقل حقوق دریافتی کارگران با کارمندان دولت حاصل شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =

کلید مقابل را فعال کنید