کد خبر:7303
پ

افزایش هزینه های تولید در بخش مسکن

فرشید پورحاجت، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن: 🔹از جمله قانون مالیات‌ها و یا قوانین پیش فروش ساختمان و حتی قانونی که اخیرا مجلس بدون نظرسنجی از بخش خصوصی آن را تدوین کرد که قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی است. 🔹درست است که بنیان این قانون درست است اما مکانیزم اجرایی آن در تضاد […]

فرشید پورحاجت، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن:

🔹از جمله قانون مالیات‌ها و یا قوانین پیش فروش ساختمان و حتی قانونی که اخیرا مجلس بدون نظرسنجی از بخش خصوصی آن را تدوین کرد که قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی است.
🔹درست است که بنیان این قانون درست است اما مکانیزم اجرایی آن در تضاد با شرایط حاکم بر اقتصاد بخش مسکن است و بار مالی سنگینی را بر دوش مردم می‌گذارد.
🔹پیش فروش مسکن علاوه بر اینکه یک مکانیزم برای ایجاد تعادل در قیمت مسکن برای قشر مصرفی است یک ابزار مالی بسیار پیشرفته برای جبران کمبود نقدینگی بنگاه‌های تولید مسکن هم است اما ایرادات قانون مذکور هنوز اصلاح نشده و همین باعث شده است کسی پیش فروش نکند.
🔹کسانی هم که پیش فروش می‌کنند یا ضوابط قانون فعلی پیش فروش را نمی‌دانند یا دچار چالش و تنگنا هستند و مجبور می‌شوند زیر بار این قانون بروند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دو =

کلید مقابل را فعال کنید