کد خبر:6806
پ

افزایش تقاضا تخم مرغ را گران کرد

زندی  به نقل ازکسب و کار نیوز _ بر اساس علم اقتصاد اگر عرضه بیش از تقاضا باشد قیمت‌ها در بازار شکسته و روند نزولی خواهند داشت. این موضوع برای تخم مرغ در کشور صادق نبوده و به گفته تولیدکنندگان با وجود اینکه تولید بیش از نیاز بازار است با افزایش تقاضا شاهد گران شدن […]

زندی  به نقل ازکسب و کار نیوز _ بر اساس علم اقتصاد اگر عرضه بیش از تقاضا باشد قیمت‌ها در بازار شکسته و روند نزولی خواهند داشت. این موضوع برای تخم مرغ در کشور صادق نبوده و به گفته تولیدکنندگان با وجود اینکه تولید بیش از نیاز بازار است با افزایش تقاضا شاهد گران شدن کالاهای اساسی در کشور هستیم.

▪️هنگام رصد بازار و خرید برخی کالاهای اساسی با نوسانات قیمتی مواجه هستیم که محصولات را با دسته بندی ریز و درشت، آنها دارای نرخ‌های متفاوت کرده است. تخم مرغ به عنوان قوت قالب قشر ضعیف جامعه، افرادی که توان مالی خرید گوشت قرمز را ندارند محسوب می‌شود. از سوی دیگر سرانه مصرف تخم مرغ کشور نسبت به متوسط جهانی بالاتر بوده اما این عدد نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر است.

محمد مرادی، فعال بخش دام و طیور کشور:تنوع قیمتی تخم مرغ مربوط به اندازه آن است. در حال حاضر تخم مرغ به دو شکل به بازار عرضه می‌شود؛ شانه‌ای ۳۰ عددی بدون بسته بندی که ۸۵ تا ۹۰ درصد عرضه تخم مرغ کشور به این شکل انجام می‌شود و ۱۰ تا ۱۵ درصد تخم مرغ‌های تولیدی هم در قالب بسته بندی و البته با قیمت بالاتر عرضه می‌شود.

🔹در حال حاضر تولید ماهانه تخم مرغ کشور بیش از ۱۰۰ هزار تن است. ابتدای سال با توجه به جمعیت و سرانه مصرف میزان مورد نیاز تناژ تولیدی از سوی وزارت جهاد کشاورزی احصا می‌شود. پس از اعلام نیازمندی سالانه بازار تکلیف تولیدکنندگان روشن شده و برای تولید برنامه ریزی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =

کلید مقابل را فعال کنید