کد خبر:14049
پ

افتتاحیه پانزدهمین نهالستان دانش آموزی شهرستان گالیکش

کااشت بذر (گل گاو زبان ،بلوط وقلمه گیاهان زینتی )در ظروف پلاستیکی با مشارکت کارشناسان اداره منابع طبیعی، مدیر،معلمین ،مراقبین وسفیران سلامت ودانش آموزان همیار طبیعت مدرسه شهید ابراهیم قاضوی صورت پذیرفت . از نکات قابل توجه این طرح ؛علاقه مندی دانش آموزان ونشاط این عزیزان و اینکه هر کدام نهال خود را به عزیزترین […]

کااشت بذر (گل گاو زبان ،بلوط وقلمه گیاهان زینتی )در ظروف پلاستیکی با مشارکت کارشناسان اداره منابع طبیعی، مدیر،معلمین ،مراقبین وسفیران سلامت ودانش آموزان همیار طبیعت مدرسه شهید ابراهیم قاضوی صورت پذیرفت .

از نکات قابل توجه این طرح ؛علاقه مندی دانش آموزان ونشاط این عزیزان و اینکه هر کدام نهال خود را به عزیزترین شخص خود اهداء نمودند.

مقررشد نگهداری به مدت یک ماه پشت پنجره کلاس ها انجام شود وسپس هر دانش آموز میتواند این گلدان‌ها را با درختانی که بمناسبت روز درختکاری به آنها از طرف دهیاری و منابع طبیعی اهداء میشود با مشورت وکمک والدین خود در مکان مناسب (جلو منازل،داخل حیاط و باغات ویا آرامستان )کاشت و نگهداری نمایند.

قابل ذکر است که بذر گل گاو زبان کاشته شده یک نوع گیاه دارویی مقاوم به کم آبی است که بذر آن توسط خیرین منابع طبیعی شهرستان هم برای نهالستان و هم برای دانش آموزان آماده شده است

لازم به ذکر است در این نهالستان تعداد ۵۰۰ اصله نهال تولید می شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

کلید مقابل را فعال کنید