کد خبر:3727
پ

احیای واحدهای تعطیل در کشور از اولویت های دولت سیزدهم است

امیر حسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:برنامه دولت راه اندازی نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بود. بخشی از این واحدها دچار چالش شده که با تامین. مالی بعضا قابل حل است همچنین بسیاری از واحدها مشکلات حقوقی دارند و با یک تصمیم این مشکلات حل می‌شود این واحدها نجات […]

امیر حسین مدنی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:برنامه دولت راه اندازی نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بود. بخشی از این واحدها دچار چالش شده که با تامین. مالی بعضا قابل حل است همچنین بسیاری از واحدها مشکلات حقوقی دارند و با یک تصمیم این مشکلات حل می‌شود این واحدها نجات می یابند. همین کارخانه ممکن است با تصمیم درست به سرعت احیا شود و با تصمیم متولیان امر مشکلات آن حل شود.

🔹 ۵۰ درصد مشکلات کارخانه ها مربوط به مسائل حقوقی و تکنولوژی است، در صورتی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند مشکل تامین مالی دارند.

🔹 در بعضی از موارد راه حل آن ایجاد یک میز مشترک است تا به صورت موردی موارد را به فوریت حل کنیم. اولویت با واحدهای مرتبط به اقتصاد روستا است و تعطیلی این واحدها ضربه زیادی به اقتصاد روستا می‌زند.

🔹 طبق آمار در بخش های مختلف ۳۰ هزار واحد تعطیل داریم که بخشی از آن قابل احیا نیست اما حدود ۲۵ درصد آن قابل احیاست و بخشی دیگر نیز نیمه تعطیل هستند.

🔹 دولت از طریق ستاد تسهیل رفع موانع تدابیری دیده است اما بسیاری از این واحدها با تسهیلات احیا نخواهد شد، زیرا گاهی با تسهیلات مشکلات ساختاری و مدیریت آن بنگاه اقتصادی حل نخواهد شد، راه بهتر برای این واحدها، سرمایه گذاری است.

🔹 بنای دولت در خصوص واحدهای اقتصادی این است که با ایجاد یک نهضت در کل کشور این موارد را ساماندهی و برطرف کند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نه =

کلید مقابل را فعال کنید