کد خبر:15001
پ
استاندارگلستان؛

احداث ۱۰۰ فضای آموزشی در دوسال اخیر در گلستان

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی با ۵۲۰ کلاس درس و اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در گلستان احداث شده است. به گزارش تحرک نو علی‌محمد زنگانه در جشنواره خیران مدرسه‌ساز گلستان اظهار کرد: گلستان دارای ۳۸۰ خیر مدرسه ساز است که این خیران دوهزار […]

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی با ۵۲۰ کلاس درس و اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در گلستان احداث شده است.

به گزارش تحرک نو علی‌محمد زنگانه در جشنواره خیران مدرسه‌ساز گلستان اظهار کرد: گلستان دارای ۳۸۰ خیر مدرسه ساز است که این خیران دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مدرسه ساخته اند.

استاندار گلستان گفت: گام بلندی در استان برای نوسازی و تجهیز مدارس برداشته شده است و در سال ۱۴۰۲ کارها شتاب بیشتری گرفتند و اقدامات جهادی در دولت خدمتگزار گسترش یافتند و پشتیبانی بی سابقه ای از خدمات جهادی توسط رئیس جمهور شده است.

وی بیان کرد: با همراهی خیران و حمایت دولت سیزدهم در تخصیص اعتبار مورد نیاز، سرانه فضای آموزشی گلستان به ۴.۸۵ مترمربع رسید.

وی عنوان کرد: در دور اول سفر رئیس جمهور به گلستان، هیات دولت ۲ هزار و ۹۱۰ برای مدرسه‌سازی استان مصوبه داشت که تاکنون ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

استاندار گلستان ادامه داد: از مجموع مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، ۹ هزار و ۲۵۰ ریال آن مربوط به مدرسه‌سازی بود که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در دور اول سفر هیأت دولت ۲۹۱ میلیارد تومان مصوبات استان بود که تاکنون ۲۱۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و بخش های باقی مانده از سفر اول باید تا سال ۱۴۰۴ تحقق یابد و برخی از پروژه ها در سفر اول ۱۰ تا ۵۰ درصد تخصیص یافته است.

وی عنوان کرد: در سفر دور دوم ۹۲۵ میلیاردتومان مصوبات هیأت دولت به استان بود که هنوز مصوبات سفر دور دوم تخصص نیافته و تنها ۴۶ میلیارد تومان از مصوبات دور دوم در اردیبهشت ماه تخصیص یافته است.

زنگانه از تحقق ۸۰ درصدی مصوبات سفر اول هیأت دولت به گلستان خبرداد وتصریح کرد: در دور اول سفر هیأت دولت به گلستان افزون بر ۱۳۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه مدرسه سازی بوده است که افزون بر ۱۵ میلیارد تومان هوشمندسازی، ۱۰ میلیارد تومان یکسان سازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس، ۸۰ میلیارد تومان خوابگاه پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان، ۵۰ میلیارد تومان برای سالنهای ورزشی، ۵ میلیارد تومان برای خرید تبلت، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ستاد اجرایی حضرت امام برای ۷ باب مدرسه تخصیص داده است.

وی گفت: برای دور دوم سفر هیأت دولت ۲۳۵ میلیارد تومان مصوبات برای احداث مدارس در معرض خطر در نظر گرفته شد و افزون بر ۱۶۵ میلیارد تومان برای مدارس تخریبی و بازسازی مدارس محروم بوده است.

استاندار گلستان افزود: افزون بر ۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های محرومیت زدایی، ۱۰۰ میلیارد تومان مدارس کانکسی،۴۵ میلیارد تومان اردوگاه آشوراده اعتبار در نظر گرفته شده است.

زنگانه تصریح کرد: فضای آشوراده یک مکان بی نظیری است که مستهلک و به فراموشی سپرده شده بود و دولت سیزدهم آن را احیا کرد و با لایروبی ۱۱ کیلومتر در اسکله آشوراده مرکز خاویار جهان با جاذبه های دیدنی و حضور پرندگان امکان برگزاری اردوهای دانش آموزی در آنجا فراهم شد تا دانش آموزان را به سمت هویت منطقه برد.

وی به هزینه های آموزشی در استان اشاره کرد و بیان کرد: بهسازی ۸۱۰ مدرسه شهید عجمیان، تکمیل ۲ سالن ورزشی در بخش آموزشیاز دیگر پروژه های آموزشی استان بوده است.

استاندار گلستان گفت: در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پروزه های هیأت دولت در بخش آموزشی بوده است.

زنگانه افزود: برای اینکه عقب ماندگی ها را در استان جبران کنیم دولت به تنهایی نمی تواند مشارکت مردم و خیرین باید باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری حرکات خوب و رو به جلویی شده است، گفت: طرح پرورش اوان کودکی (پاک) برای اولین بار در این استان به عنوان پایلوت کشوری اجرایی شده است و در این طرح به دنبال تربیت نسل خودکنترل هستیم و این طرح ویژه کودکان پیش‌دبستانی است.

وی افزود: هم مانند دیگر کشورها اعتقاد به پرورش تعلیم و تربیت از دوران کودکی داریم که مفاهیم دینی و علمی روز را بتوانیم از سن طلایی انجام دهیم.

وی بیان کرد: معتقدیم این سن، سن طلایی محسوب می‌شود، زیرا در این سن رشد و تکامل همه جانبه رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به این شود که شخصیتی شکل بگیرد که این شخصیت، واکسیناسیون اجتماعی شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید