کد خبر:7578
پ

سه استان دیگر مشمول کالابرگ شدند

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استان‌های مشمول طرح خبر داد و با بیان اینکه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است، گفت: با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌شود که افراد می‌توانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه […]

مجری پروژه کالابرگ الکترونیکی از افزایش تعداد استان‌های مشمول طرح خبر داد و با بیان اینکه استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است، گفت: با تصمیم دولت و به منظور حمایت از معیشت خانوار ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی عرضه می‌شود که افراد می‌توانند به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه خود یک ماه زودتر خرید کنند.

▪️حمید فرداد اظهار کرد: سه استان قزوین ، گیلان و مرکزی از امروز وارد فاز عملیاتی شده و مشمول اجرای آزمایشی این طرح می‌شوند.

✅آلبرت بغزیان، اقتصاددان:

🔹اگر ارز ترجیحی به صورت تدریجی و کارشناسانه حذف می شد و همزمان با آن سطح حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ارتقا می یافت بسیاری از مشکلات در زمینه قیمت گذاری ها در بازار مرتفع می شد. بنابراین لازم نبود برای حل این مشکلات به سراغ کالابرگ الکترونیک و جایگزینی آن با یارانه نقدی رفت.

🔹در حال حاضر هم علاوه بر اجرای سیاست های حمایتی، لازم است برای بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش آسیب ها، نظارت ها بر بازار تشدید شود.

🔹هرچند به نظر می رسد در مواردی که تورم در جامعه وجود ندارد، پرداخت یارانه نقدی به مردم بهتر است. زیرا هم توزیع آن برای دولت راحت‌تر است و هم هر فرد کالایی را که نیاز دارد تهیه می‌کند. اما در زمانی که تورم وجود دارد وضعیت فرق می کند.

🔹اما باز هم تاکید داریم متأسفانه دولت راهکار اصلی را که کنترل تورم است، رها کرده و مجلس هم به‌دنبال ارائه کالابرگ است. در حالی ‌که اجرای این طرح نیاز به ساختار و سیستم مناسب دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

کلید مقابل را فعال کنید