کد خبر:7820
پ

روند آزادی زندانیان مشمول عفو در گلستان آغاز شد

رییس کل دادگستری گلستان گفت: بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب تاکنون ۲۳۴ زندانی مشمول این عفو در استان آغاز شد.  حیدر آسیابی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در راستای عفو گسترده مقام معظم رهبری، ۲۳۵ محکوم […]

رییس کل دادگستری گلستان گفت: بعد از اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب تاکنون ۲۳۴ زندانی مشمول این عفو در استان آغاز شد.

 حیدر آسیابی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در راستای عفو گسترده مقام معظم رهبری، ۲۳۵ محکوم اغتشاشات اخیر و ۸۰ متهم این آشوب‌ها مشمول آزادی شدند که تاکنون ۲۳۴ نفر آزاد شده و این روند ادامه دارد.

وی بیان کرد: در راستای این عفو و بخشش سراسری، حکم زندان ۱۹۱ نفر نیز کاهش یافت.

رییس کل دادگستری گلستان ادامه داد: اقدام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در عفو گسترده محکومان حوادث اخیر، تبدیل به فرصتی برای همدلی و همصدایی در کشور شد.

آسیابی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹۷ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده وارد محاکم قضایی گلستان شد و ۲۹۳ هزار و ۶۶۶ فقره نیز مختومه شد.

وی ادامه داد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها، دادگاه‌های بخش و دادگاه‌های کیفری گلستان به ترتیب ۴۵، ۶۵ و ۷۷ روز است.

به گفته آسیابی همچنین میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های عمومی و خانواده، تجدیدنظر و انقلاب گلستان ۸۳، ۸۸ و ۱۲۴ روز ثبت شده که در هر بخش از میانگین کشوری زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این استان پایین‌تر است.

آسیابی ادامه داد: فتنه دشمن در حوزه جنگ نرم و فتنه‌ها تلاش برای ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و حکومت بود اما با هوشیاری و بصیرت مردم به نتیجه نرسید.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: دشمن ترس دارد که ایران دستاوردهای خود را در اختیار کشورهای دیگر، حتی ابرقدرت‌ها قرار دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 9 =

کلید مقابل را فعال کنید