کد خبر:6631
پ

در قیمت دارو توقف وجود ندارد و ممکن است لحظه ای افزایش پیدا کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در قیمت دارو توقف وجود ندارد و ممکن است لحظه ای افزایش پیدا کند. به گزارش خبرنگار تحرک نو،؛ با موج بیماری آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کمبود دارو در دارو خانه ها، پانیذ صدرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه طی یک ماه اخیر با کمبود های […]

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در قیمت دارو توقف وجود ندارد و ممکن است لحظه ای افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار تحرک نو،؛ با موج بیماری آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کمبود دارو در دارو خانه ها،

پانیذ صدرایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه طی یک ماه اخیر با کمبود های دارویی در کشور و به تبع آن در استان مواجه هستیم.
وی با اشاره به پیک آنفلوآنزا و افزایش میزن مصرف آنتی بیوتیک و سرم افزود: وقتی تولید دچار مشکل می شود و خروجی از واحدهای تولیدی به اندازه تقاضا بیماران نبوده است با این کمبود دارو در بازار مواجه می شویم.
صدرایی گفت: کمبود مواد اولیه، زمانبر بودن تخصیص ارز برای واردات، مصرف بیش از اندازه و موارد دیگر می تواند زمینه ساز کمبود تولید باشد.
وی اظهار کرد: متاسفانه کارخانه های دارو سازی نیز به دلیل وجود مشکلات مختلف به صورت تک شیفت کار می کردند که این موضوع هم بر سایر مسائل افزوده شد تا شاهد کمبود دارویی در کشور و استان باشیم.
معاون غذا و دارو علوم پزشکی گلستان با تاکید به اینکه نسبت به هفته گذشته روال عرضه دارو بهتر شده است افزود: طی چند روز گذشته تولید افزایش پیدا کرد اما چندین روز طول می کشد تا این تولیدات وارد بازار شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + چهارده =

کلید مقابل را فعال کنید